Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MysticTinker schreef:Ik zou (naast het aanschaffen van een andere deken) ook even zoeken naar de oorzaak. Schuurt hij zich? Hoe komt die jeuk? Misschien is dat schuren heel makkelijk op te lossen![]()
Mijn vernielzuchtige tinker heeft een canvas deken gehad, dat ding is echt niet kapot te krijgen! Aanrader
r_oo_sj_e schreef:even een vraagje: hoe scheurt je paardje de dekens?? bij de borstsluiting of echt hoofd omgooien en aan de zijkant????
ik ken een paardje die dat ook deed en die had een best handige oplossing:P zo'n halster met aan de kin zo'n klep! weet niet hoe dat heet.. hij kon daar gewoon alles mee doen: eten, drinken enzovoorts alleen z'n dekens niet kapot maken!:P
ik zal even kijken of ik een foto voor je kan vinden!
edit: http://www.agradi.nl/product?sc=Paarden ... c=Muilkorf hier lijkt ie heel laag te zitten over de mond maar je kan hem ook wat hoger doen of kleiner nemen;) dit idee zeg maar.. bij dat paardje heeft dat onwijs geholpen!:)
)

magic_lover schreef:Ik had hier laatst ook een topic over geopend, mijn paard die trekt ook zijn deken uit, vernield ze dan niet persee, maar zit er wel mee te auwoeren.
zweetdekens scheurt ie wel aan stukken als hij hem niet los krijgt, daar moet ik alleen nog een oplossing voor zoeken![]()
dus als iemand daar nog een tip voor heeft, swinters is het toch wel noodzakelijk na het werk.
wat ik heb gedaan, gewoon een oude deken helemaal ingespoten met antibijt en dan met name extra de sluitingen enz (stonk als een weet niet wat, werd er gewoon misselijk van)
maar hij heeft zijn deken wel om gelaten, heb toen een nieuwe gekocht met gespen voor (die krijgt hij niet los, zo'n simpele M/V sluiting wel) buiksingels en bilkoorden, en hij laat hem nu gelukkig gewoon op
Weet niet hoe jou paard te werk gaat? scheurt ie hem echt stuk als hij hem op heeft, of trekt hij hem bvb ook eerst uit en sloopt hem dan?
Verder zou je idd nog zo'n canvas deken kunnen proberen, die schijnen ze echt niet kapot te kunnen krijgen
succes het is een erg vervelend probleem iig.
dblijham schreef:Ik heb nog 2 nieuwe, zeer zware canvasdekens in die maat liggen. Desnoods over een dikkere deken heen. Als je een manier weet om ze bij je te krijgen mag je ze zo hebben.