Uitrijdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarloes

Uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:28

Ik zit momenteel te zoeken naar een leuke uitrijdeken voor mijn paard. Alleen weet ik niet precies wat het slimste is om te doen.
Ik rijd veel (zeg maar altijd) buiten met hem en we moeten ook bijna een half uurtje lopen naar de manege waar ik les krijg en naar de bak waar ik zelfstandig rijd.
Nu zit ik te twijfelen of ik een waterafstotende moet kopen of gewoon een fleece/wollen versie.
Aangezien het natuurlijk af en toe kan regenen, maar ik weet niet in hoeverre een fleece deken regenbestendig is, want we zullen niet in de stromende regen gaan rijden, dan nemen we de trailer.

Daarom zou ik vragen wat het verstandigste is om te nemen, een fleece/wollen uitrijdeken of een waterafstotende maar dan wel fleece aan de binnenkant.

magda_90

Re: Uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:41

Ik ben dan zo iemand die beide aanschaft :P Maar ik denk dat een regendichte met fleece aan de binnenkant dan de juiste oplossing is :j

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:48

hahah, tsja als ik daar de mogelijkheden voor zou hebben had ik het ook wel geweten ;) Maar ik heb niet heel veel te besteden, daarom vraag ik het juist. Aangezien een 'gewone' fleece deken stukken goedkoper is, maar een waterafstotende misschien beter..

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:51

De waterdichte die ik heb is van harry's horse en die was niet duurder (euro of 30) dan de fleece die ik had (heeft iemand meegenomen op een wedstrijd) nu heb ik daarvoor een wollen die ook voor de borst dichtkan, die was wel wat duurder maar wel lekker warm!

edit: hij is ongeveer 40 euro. Let wel op of je er eentje wil waar je benen onderuit komen of niet. Mij die van mij is dat niet zo, maar als ik echt aan het trainen ben rij ik er niet mee en als het erg regent en ik hem toch om laat voorzichtig met m'n sporen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:51

hey
ik zou een waterdichte nemen die toch gevoerd is. De nieuwe collectie van BR bvb, die hebben leuke uitrijdekens, waterdicht en toch fleece onderaan.
Tenzij je uiteraard veel geld uit wil geven, dan koop je gewoon beide :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:14

Ik heb van Rambo/Horseware een waterdichte met reflecterende strepen die met fleece gevoerd is, wel fijn met nat weer.

Dit jaar heb ik er een fleece bijgekocht van Rambo, omdat ik als ze erg warm zijn en erg gezweten hebben alleen fleece toch ook wel prettig vindt...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:21

Die van Rambo heb ik ook geloof ik, zo'n donkerblauwe. Heel fijne deken!

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 10:06

Bedankt voor jullie reacties!
Ik den inderdaad dat ik toch maar ga voor een waterdichte.. Als dit uiteindelijk toch niet fijn is dan zal er ook een fleece bij moeten komen ;) Maar dat zien we dan wel weer. Die van Rambo lijkt me inderdaad heel fijn, alleen ik heb er ook gezien die toch wat goedkoper zijn dus ga ik het daar eerst mee proberen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:08

Wij hebben een waterafstotende met fleece voering van BR. Fijne deken en niet heel duur.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:12

Als je dan ook nog voor een reflecterende gaat ben je meteen ook goed zichtbaar :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:14

Kijk een op marktplaats.

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 14:49

Een reflecterende is inderdaad ook erg fijn, daar ben ik ook al druk naar op zoek ;)
Op marktplaats heb ik al gekeken,
alleen nu kreeg ik in de winkel te horen dat een fleece voor het paard veel fijner is, omdat het natuurlijk veel beter ademt dan een waterdichte.
Dus nu ben ik alweer aan het twijfelen :7

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:09

xxmarloes schreef:
Een reflecterende is inderdaad ook erg fijn, daar ben ik ook al druk naar op zoek ;)
Op marktplaats heb ik al gekeken,
alleen nu kreeg ik in de winkel te horen dat een fleece voor het paard veel fijner is, omdat het natuurlijk veel beter ademt dan een waterdichte.
Dus nu ben ik alweer aan het twijfelen :7

ja maar als ik jou was zou ik toch gaan voor een waterdichte met fleece aan de binnenkant!
want als het dan regent wordt de fleece nat en dat regent er doorheen. ook voor dat dat droog is duurt best lang en als je paard dan terug moet kan je nog beter geen deken opdoen dan een natte! :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:27

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:12

Hmm, dan is het misschien toch het beste om een waterdichte te kopen..
Alleen liever geen gele :o
Ik vind dit zelf ook een mooie en betaalbare deken:

http://www.superhorse.nl/Webshop.htm

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:54

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 20:00

Oh sorry, deze bedoelde ik :
Afbeelding