Hoe kan je nu precies weten welk zadel er goed kan passen op je paard? Ik bedoel qua breedte van normal tot wide enz. Wat betreft de inch maat is het gestalte van de ruiter belangrijk zeker?
Het gaat om een paard met schofthoogte van 1m55. Omtrek moet ik nog meten. Ruiter is 1m63 groot en weegt +-56 à 57 kg.
Hebben jullie advies hoe je best te werk gaat (als je bijv geen zadelmaker laat komen)?
hoeveel kost dat gemiddeld? Wat het gaat om een paard dat ik in vol pension zou nemen. Eigenaar heeft maar 1 zadel.. Dus ik ben ook niet van plan om daar 1000 euro voor neer te tellen.. Er zijn trouwens toch nog winkels die zadels verkopen, je neemt je paard dan toch ook niet mee binnen?
ah oke, dat wist ik dus niet :p heb dan ook nog alleen maar gereden met paarden die hun materiaal al hadden
Dinopino
Geplaatst: 23-10-09 17:48
Wat is er mis met 1 zadel hebben of heeft eigenaar meerdere paarden. Je kunt toch gewoon een winkel bij je thuis laten komen. De meeste hebben een zadelpasservice. Divoza heeft dat ook.
Nee daar is niks mis mee, maar de eigenaar heeft idd meerdere paarden en het paard zou naar hier verhuizen, dan is er wel een probleempje he . Kunnen jullie goede, betaalbare merken aanraden om eens bij te gaan kijken?
yep ik zoek trouwens gewoon een veelzijdigheidszadel. en de lengte van je beugelriemen, hoe bepaal je die?
astridelise
Geplaatst: 23-10-09 17:54
Je belt de dichts bijzijnde ruitersportzaak en daar vertel je jouw wensen en dan komen zij met een paar zadels om te passen en dan kan je ook aan hun al jouw vragen stellen. Is makkelijker dan hier op bokt, omdat wij zonder het paard live te zien niet kunnen zeggen wat het beste bij jullie past.