Wintec goed merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marouscha14

Wintec goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 17:41

Hee!

Ik ben van plan een wintec zadel te kopen( waarschijnlijk de wintec 500 dressage of de wintec isabell ) Hebben jullie ervaringen met dit zadel? Slijt dat suede niet snel? En ik heb ook gehoord dat de singelsloten het nogal snel begeven..

Dus heeft iemand ervaring met een wintec 500 dressage of een wintec isabell? En als ik tussen die 2 moest kiezen, welk zou ik dan volgens jullie moeten kiezen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:41

Als je moet kiezen tussen twee modellen, maakt niet uit van welk merk, moet je het model kiezen dat het beste op het paard past en waar jij het fijnst op zit ;)

Mijn ervaringen met Wintec: ik vind 't flut. Maar dan hebben we het ook over die harde zadeltjes met kunstsuede van een jaar of 10 geleden, geen idee wat er daarna voor modellen bij zijn gekomen. Het materiaal, dat kunststof dus, vond ik vreselijk en de singelstoten zagen er inderdaad een beetje vreemd uit :+

Jasia

Re: Wintec goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:43

Inderdaad, zoals Hestejente al zegt moet je het model gewoon even proberen..

Ik heb zelf de wintec 500 VZH en vind hem heeeeerlijk zitten :j

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:39

ik heb de 2000 met verwisselbare boom liggen. Fijn zadel. Blijft mooi. En weegt niks. Prima kwaliteit

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:41

Ik had eerst een wintec 2000, super tevreden over.
Nu een wintec isabell, ook super tevreden over.
Als je de singelstoten niet goed onderhoud zullen ze willicht niet lang mee gaan, maar is dat niet bij alle zadels zo?
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee, en erg vaak zet ik ze ook niet in het vet :$.
haha:)
Ik zou de isabell kiezen, vind ik net iets fijner!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:46

wintec zadel in het vet zetten?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:47

ik vind ze prima, je kunt het kopijzer vervangen en zo de maat van het zadel aanpassen aan je paard

Voor je eigen achterste is het wel wat hard ja, maar dat went wel :D

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:52

Yvonniej ;
de singelstoten!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:56

Janella schreef:
Yvonniej ;
de singelstoten!

zal wel verschillen per type of er lederen of synthetisch aanzitten

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:06

Yvonniej ; denk het ook inderdaad,
die van mij zijn wel van leder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:08

Wintec is vreselijk...
de kwaliteit valt niet te vergelijken met bv goedkopere leren zadels, ik zou doorsparen tot je een goed (2e hands evt) LEREN zadel kan kopen. Wintecs liggen vaak ook nog echt slecht op paarden met een aparte rug.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:10

__Marloes schreef:
Wintec is vreselijk...
de kwaliteit valt niet te vergelijken met bv goedkopere leren zadels, ik zou doorsparen tot je een goed (2e hands evt) LEREN zadel kan kopen. Wintecs liggen vaak ook nog echt slecht op paarden met een aparte rug.

Ik kan voor mijn paard geen zadel vinden wat goed ligt en mijn Wintec wel :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, net als arabesk zegt, het heel fijn vind dat de boom verwisselbaar is :))
En vind hem eigenlijk ook niet echt hard zitten..
Ja na een dagrit heb ik wel last van mijn kont, maar daarvoor komt binnenkort een bontje onder mijn kont :))

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:11

ik heb een wintec 500 dressuur en vzh gehad, en een 2000 ik vind ze ernom hard zitten, maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:59

Ik heb een wintec 2000 vzh gehad en heb nu 3 jaar een wintec pro dressuurzadel. Suede slijt niet snel, vind ik persoonlijk, en ik rijd er toch vrij intensief mee. Vind het fijne zadels :j
Singelstoten hangen indd af van het model, ik weet dat die van de wintec 500 synthetisch zijn (of waren, weet niet juist hoe het bij de allernieuwste modellen is) en die slijten indd sneller. Die van mij zijn leer en zien er nog netjes uit.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:04

Ik heb de wintec isabell werth en ben er erg tevreden over. *D
In eerste instantie wilde ik een leren dressuurzadel,maar deze lag echt het beste op mn paard,en als ze wat veranderd in de bespiering,kan je zo nodig de boom verwisselen.
en ik vind em ook erg comfortabel zitten,helemaal niet hard!en het suede zorgt juist voor een vastere zit!
Singelstoten doe ik amper wat aan,maar die zijn nog steeds in goede staat!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:52

Ik vind mijn wintec pro dressuur lekkerder zitten dan de meeste leren zadels. En daar zaten ook echt hele dure zadels bij, die echt wel zacht waren; maar mijn wintec beviel voor mij het beste.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:21

Ik heb de Wintec 500 gehad, en die vond ik echt verschrikkelijk.
Zat niet lekker, en hij lag ook gewoon niet lekker op mijn pony, hij schoof naar voren en kantelde naar achter.
Dus die is snel ingeruild voor een ander zadel en dat werd de Wintec Isabell Werth, die ik ondertussen alweer meer dan een jaar heb.
En die vind ik echt super! Hij zit heel erg lekker vind ik, ik heb er ook dikkere kniewrongen op gedaan, dus dat zit echt super.
Hij ligt ook heel mooi op mijn pony, verschuift geen centimeter. Ik heb nog nooit wat aan het onderhoud gedaan en hij ziet er nog uit als nieuw, het kunststof slijt niet en de singelstoten zien er ook nog heel goed uit.

Dus de Wintec Isabell Werth raadt ik je zeker aan, heel betaalbaar maar toch een super zadel, waar je eigelijk bijna geen omkijken naar hebt qua onderhoud enz. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:23

Jasia schreef:
__Marloes schreef:
Wintec is vreselijk...

Ik kan voor mijn paard geen zadel vinden wat goed ligt en mijn Wintec wel :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, net als arabesk zegt, het heel fijn vind dat de boom verwisselbaar is :))
En vind hem eigenlijk ook niet echt hard zitten..
Ja na een dagrit heb ik wel last van mijn kont, maar daarvoor komt binnenkort een bontje onder mijn kont :))

Natuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar op geen enkele hier wil ik een wintec liggen.

Ik vind het juist slecht dat de boom te verwisselen is. hoe meer er aan te passen is, hoe meer er kapot aan kan gaan en kan worden verpest. Daarom zou ik ook nooit een wow zadel willen. Had het er nog over met de vrouw die hier springzadels kwam passen, die was het met mij eens hoe meer je er aan kan veranderen, hoe erger het voor het paard is om het op z'n rug te hebben..

Geef mij maar een A merk, die wol gevuld is en met een vaste houte boom. Die zitten nog 100 keer lekkerder als zo'n wintec. En die passen zich teminste aan aan het paard, en dat doet kunststof echt niet

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:29

Ik vind wintec heeeeerlijk zitten. Het is een goed merk voor bijv. mensen die niet genoeg te spenderen hebben voor een super fijn leren zadel, en het is in ieder geval geen zadel waarvan je de vodden erin ziet zitten. Deze ervaring heb ik wel met goedkope leren zadels. Ik heb zelf nu een frank baines ( volgens mij heettie zo) maar tot kort geleden een wintec gehad. Deze had ik omdat ik een jong paard had die nog uit moest groeien en ik het zonde vond een duur zadel te kopen, maar er wel zeker van wilde zijn dat het zadel de rug niet beschadigde. Bij mijn paard zat tie super, k heb een leren zadel omdat mijn moeder dat wilde, ze wilde een diepere zit ( ik eigenlijk helemaal niet, ik vond die vrijheid in het zadel heerlijk). Ik weet niet welk model lekkerder zit. Ik weet wel dat de kwaliteit bij die prijs goed is.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:41

Ik heb 2 wintecs 2000, ben er super tevreden over, die ene is bijna 10jaar oud en is nog steeds goed. Natuurlijk komt er slijtage op, dat heb je ook met een kieffer of prestige van 10jaar. Heb enkel de singelstoten al eens moeten vervangen, denk dat dat logisch is. voor de prijs is het een fijn zadel! Natuurlijk is een duurder zadel iets fijner, maar hij moet vooral goed passen.

Marouscha14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 14:32

Dankjulliewel allemaal! Heb gisteren een wintec 500 dressage gekocht, ZONDER cair. Ik heb gewoon te veel slechte verhalen over cair gehoord en het is ook nog een bijna niet op te vullen. We hebben verschillende zadels meegenomen maar deze zat echt perfect! Ga er vanmiddag echt mee dressuren dus wel zullen zien. Uiteindelijk ben ik ook nog eens heel goedkoop uit, het zadel was 362,- ik kreeg er een shabrakje(25,- van global) en een bontje(69,99 van global) bij, daarnaast heb ik voor de singelsloten de singel intotaal 38,- betaalt. ik kwam dus op 400,- uit. Ik kreeg vorse kortingen omdat ze me niet gebeld hadden om een afspraak te maken, dus toen zijn we zelf naar hun toe gegaan. Gewoon weer superservice bij vroegop, je betaalt soms wat meer als in een andere winkel maar vroegop blijft een geweldige winkel:D

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:02

Ik ben heel blij met mijn wintec 500 dressuur. Heb het nu een jaar in gebruik en ben inmiddels 3 boommaten verder (dat verwisselbare systeem is super!). Ik maak er ook moeiteloos ritten van 3.5 uur mee naar het bos. Geen problemen met de singelstoten verder en het ligt redelijk op mijn paard. Dat laatste heb ik opgelost met een speciaal luchtpad en ik heb geen enkel probleem ermee gehad. Het is een fijn zadel met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:05

Ik heb een wintec pro cair op mijn paardje liggen, was een van de weinige zadels die goed lag juist omdat ze een aparte rug heeft. Heel fijn is de verwisselbare boom :j
Mijn zadel heeft overigens gewoon leren singelstoten :j

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:45

Yvonniej schreef:
Janella schreef:
Yvonniej ;
de singelstoten!

zal wel verschillen per type of er lederen of synthetisch aanzitten

die van mij heeft synthetische, die begeven het bijna!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:48

Ieder zo zijn smaak, maar ik ben geen fan van Wintec zadels. Ik vind ze net als Marloes over het algemeen niet mooi op een paard liggen, en daarnaast dwingen ze mij in een stoelzit.