Opzetstiften

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Opzetstiften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:11

Ik heb helaas geen rijbak tot mijn beschikking en ben bang dat ik deze winter ook niemand kan vinden waar ik gebruik mag maken van de rijbak.
Grote kans dat ik deze winter dus ook gewoon op het gras moet blijven doortrainen, maar dat gaat hem natuurlijk niet meer worden zonder stiften in de ijzers.

Aangezien ik eerst 1,5-2 km over straat moet voordat ik bij de wei ben, is het niet echt ideaal om de stiften er thuis al in de draaien en wil ik dit dus eigenlijk pas in de wei doen. Gewone stiften indraaien is dan nog een heel karwei, zeker als dat een dagelijks klusje gaat worden. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met opzetstiften?

Hoe gemakkelijk kun je die op het ijzer klikken?
Hoe zijn ze in gebruik?
Verlies je ze snel?

swatch

Re: Opzetstiften

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:51

je bedoelt de quick setting? Lijkt me niet een heel handig systeem. Ze zijn ook een stuk zwaarder wat voor je paard ook niet heel prettig is. Je hebt een metalen opzetstuk en daar draai je de schroef nog in. Bovendien kun je ze nog kwijtraken en ze zijn duur. (als het echt een goede uitkomst zou zijn, dan waren al veel mensen overgestapt) zijn ook niet meer veel te verkrijgen meen ik...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 17:06

Okee, ik hoorde via via ook al veel negatieve verhalen.
Dankjewel voor je reactie. Dan wordt dat hem niet.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:10

Moet je echt dat hele stuk over de weg, kan je niet in de berm? Dat is wel oliebol zeg, is inderdaad een flink stuk. Dan wordt het toch daar indraaien, zou wel permanent watjes of weet ik wat erin houden want anders is het echt niet te doen. Succes!

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:15

opzetstiften zijn meer werk met opschroeven dan stiften inschroeven.
Het metalen plaatje moet er met 4 inbusjes opgeklemt worden. Als je dit al van te voren doet, moet je alsnog op lokatie de stiften indraaien.
Heb ze tijdelijk geprobeert, omdat mijn stiftgaten dan niet tussen de wedstrijden in dicht kwamen te zitten.
Als je ze te strak aandraaid verbuigen ze ook iets, waardoor je ze toch wel regelmatig kwijt raakt.