Tonglepel; hoe te gebruiken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_v

Tonglepel; hoe te gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:07

hoi,

Ik weet dat een tonglepel niet het allervriendeliijkste is, maar ik heb a zoveel geprobeerd en dit lijkt wellicht toch een optie..

Echter; hoe doe je 'm in? De korte lepel achtere (dus als eerste bij bit indoen) of andersom?

rowo

Re: Tonglepel; hoe te gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:35

Ik weet niet wat je rijtechnische probleem is dat je dit overweegt. Maar als je al niet eens weet hoe die in moet, wil je zoiets dan wel gaan proberen? :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:36

Heb je je neusriem ook te strak? dat is nl vaak de oorzaak, paarden kunnen hun tong niet meer kwijt :P

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:43

Je moet hem er andersom in doen. Dus de lange/grotere lepel naar achteren en de korte voor.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:27

Als het gaat om het probleem dat hij zijn tong uitsteekt dan gaat een tonglepel wellicht niet helpen. Deze is een hulpstuk voor de tong over het bit gooien

Problemen met zijn tong heeft meestal ook met aanleuningsproblemen te maken. Neusriem wat losser zou ik ook even proberen :)

Maar om je vraag te beantwoorden :P, lange stuk moet achter, dus als eerst zijn mond in

Linda_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:23

rowo schreef:
Ik weet niet wat je rijtechnische probleem is dat je dit overweegt. Maar als je al niet eens weet hoe die in moet, wil je zoiets dan wel gaan proberen? :)

Beetje rare reactie!! Ik ga nu eenmaal niet zomaar iets beginnen zonder het goed te overwegen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:53

Wat is daar raar aan? Je weet niet hoe die in moet, maar wilt hem wel gebruiken? Daar heb je toch ook zoiets als een instructrice voor?
En blijkbaar heb je het niet genoeg overwogen, aangezien je niet weet hoe die in moet.

Ik ben echt niet tegen andere bitten hoor, zeer zeker niet. Maar t is en blijft bokt, dus mag mijn mening geven niet waar?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:58

Heb je al gedacht aan de rambo micklem multibridle of de rambo micklem competion bridle?
Dat zijn super vriendelijke hoofdstellen, maar ze maken het je paard wel onmogelijk om zijn tong over het bit te gooien.