Wie heeft ervaring met de Thorowgood Griffin Endurance?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ttpaard

Wie heeft ervaring met de Thorowgood Griffin Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:10

Voor onze Haflinger ben ik op zoek naar een betaalbaar zadel. Wie heeft ervaring met de Griffin Endurance? Het lijkt een leuk zadel voor een leuke prijs. Ik kan op de site van Thorowgood het endurance model niet vinden (of ik kijk verkeerd). De topics die ik hierover kan vinden zijn al gedateerd. Ik begrijp in ieder geval dat je oude en nieuwe uitvoeringen hebt. Klopt het dat een nieuw model altijd een verwisselbare boom heeft? Ik ben in ieder geval op zoek naar (uiteraard) een goed passend zadel, met een hele zachte zitting dat ook comfortabel is op de langere afstanden. Voor tips houd ik mij aanbevolen. Wie heeft overigens ervaring met een gelzitting over het zadel? Blijft zoiets zitten?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:17

Ik heb hem sinds augustus, de nieuwe versie met verwisselbare boom. Ik ben er erg tevreden mee, eindelijk een zadel dat breed genoeg is en super blijft liggen en lekker zit. :)
Ik rij er dressuur mee en spring ermee, en blijf goed zitten.

Belker

Re: Wie heeft ervaring met de Thorowgood Griffin Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:02

Ik had de oude versie, erg fijn zadel. Mooie prijs/kwaliteit verhouding en ik vnd eht prima zitten.

Haffielover

Re: Wie heeft ervaring met de Thorowgood Griffin Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:20

Ik ga dit topic ook even volgen.

Vandaag een wintec gepast, lag voor geen meter. Naar dit zadel gaat mijn voorkeur echt uit. Vooral omdat ze ook nog een extra extra wijde boom hebben. Ik ga hem 14 november laten passen met 3 boommaten en 17 '' en 17,5 ''

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:11

Inmiddels het ik tweedehands een Equestor Trail zadel aangeschaft. Ligt prima, het zadel heeft een verstelbare boom. Van de Wintec hoorde ik dat je moest oppassen met ik dacht dat het het Cair systeem heet. Je moet even onder het zadel voelen of er geen uitstekend richeltje/randje zit, want dat kan bij gevoelige paarden witte haren veroorzaken. De zitting van de Endurance uitvoering van de Thorowgood is overigens net zo hard als van de gewone uitvoering, vandaar dat ik daar niet voor gekozen heb.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:07

Ik heb m gekocht!
Hij zit echt heerlijk, en op mijn paardje ligt ie ook goed, dus ik ben blij :D