[WN] welk westernzadel op een holle korte rug met hoge schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

arabianwoman

welk westernzadel op een holle korte rug met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:21

ben al een tydje zoekende naar een western zadel voor mijn arabier ...had eerst een garland daar groeide ze uit en heb nu een continantel nr 147 die te lang en vind ik zelf ook te zwaar is voor mijn merrie.. nu ben ik momenteel zadelloos maar ben het een beetje beu langzamerhand |o ...ook ben ik op zoek naar een dressuur zadel maar wat ik ook opleg nix past |( wil graag jullie mening erover ..een westernzadel op maat laten maken is mijn laatste optie maar wil eigenlijk niet zo`n heel duur zadel in mijn kast hebben hangen :o groetje`s edith

Bijke

Re: welk westernzadel op een holle korte rug met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:34

Voor mijn arabier is er een zadel in de maak, maar ik snap dat je dat ziet als een laatste oplossing. Ik wilde dan ook een speciaal zadel (licht western met afneembare knop) en heb daarom hier voor gekozen.

Als ik jou was zou ik me niet vastpinnen op één bepaald zadel, maar een zadelpasser langs laten komen met nieuwe of tweedehands zadels (afhankelijk van je budget) en dadelijk op je paard te laten passen (bij voorkeur dan nog met losse boom).
Dan heb je het meeste kans om een passend zadel te kopen...
Ik heb al veel goeds gehoord over Arthur's western store en Evelien van Eurohorse, maar heb er zef geen ervaring mee...

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:41

[quote="Bijke"]Voor mijn arabier is er een zadel in de maak, maar ik snap dat je dat ziet als een laatste oplossing. Ik wilde dan ook een speciaal zadel (licht western met afneembare knop) en heb daarom hier voor gekozen.
thanks voor je bericht... evelien kan ik al ,ben al bij haar geweest een jaar geleden toen had ze nix voor mij maar waar heb jij je zadel laten maken dan ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:30

Ik heb ook een zadel laten maken voor mijn arabier bij Vaquero. Het is een Wade model ideaal voor hoge schoft en korte rug maar van dat model moet je wel houden. (ik rij er geen wedstrijden mee) De boom in dit zadel is ook speciaal korter gemaakt voor mijn arab. het zit hem fantastisch en mij ook. Je kunt een custom made zadel zo duur maken als jezelf wil. Ik heb geen tierelantijnen er op want daar houd ik niet van maar je kunt dus alle kanten op.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:34

Mijn zadel is ook in de maak bij Vaquero. Boom en zadel worden beide op maat gemaakt, door mijn niet echt standaard wensen ;)
Voor de rest is mijn zadel ook vrij standaard: geen tooling, alleen concho's voor mijn strings voor bepakking, verder geen zilver,... Kan je inderdaad door zo'n extra's verschrikkelijk duur maken...

Ik ben benieuwd naar je zadel, Rapido, heb je een foto?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:44

paarden met een korte rug zijn erg lastig om een goed passend zadel voor te vinden.

en bij Vaquero ben toch al snel 2000 euro kwijt voor een basic zadel.

mijn paard paste ook geen standaard boom en er is er 1 op maat gegoten.
kost ook weer wat meer maar dan heb je wel zekerheid van passen.

ik heb afgelopen zondag mijn op maat gemaakte zadel opgehaald.

er zijn heel soms 2 de hands zadels voor arabieren te koop die ook met kale boom te passen zijn ,maar je moet net mazzel hebben

veel succes met het vinden van een zadel.
============================================================
en ik ben nieuwsgierig naar de 2 Vaquero zadels ;) hebben jullie foto`s?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:45

Nog niet, het mijne zou pas eind volgende maand klaar zijn, besteld begin september, maar waren veel wachtenden voor mij ;) En de boom moest nog eens op maat gemaakt worden...

Ik ben ook benieuwd naar het jouwe, mirgino!
En heb die al in je profiel gevonden en hij is leuk :D
Welke kleur is het eigenlijk? (Misschien moeten we gewoon een topic met Vaquero-zadel-rijders openen, of is dat er al?)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:57

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:06

ik zit met hetzelfde probleem, ik ga binnenkort 2 Muys zadels laten passen en wilde Evelien er ook even na laten kijken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:07

Moet zeggen dat nu mijn paard een voor hem gemaakt zadel draagt hij veel beter zijwaarts gaat!