Pessoa Teugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Pessoa Teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:50

Ik heb wat vragen over de pessoateugel. Ik wil daar graag mee longeren omdat ik mijn pony niet met haar hoofd kan rijden waar ik wil, als ik haar eenmaal op een bepaalde hoogte rond heb vertikt ze bevoorbeeld laag te gaan rijden. Mijn instructrice raadde me daarom aan zo'n ding te kopen om mee te longeren. Kan je daarmee je pony net zo hoog en laag instellen als je zelf wilt? En moet je dan ook zo'n grote singel om de buik kopen of zit dat erbij ofzo? :o

Dabo

Re: Pessoa Teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:00

Nee die singel moet je er los bijkopen, maar soms heeft Ooteman wel eens een complete set in de aanbieding :)
Ik heb even gecheckt, en ze hebben ze nu ook in de aanbieding:
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... ainingsset
Een pessoateugel bedoel je denk ik niet, ik denk dat het over een pessoa tuig hebt, die dus met een bontje achter de achterhand zit toch?
Vraag ook even iemand om je te helpen de eerste paar keren, dat is echt wel verstandig hoor, om er niet zelf mee te gaan klooien.
Succes ermee!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 14:04

Dabo schreef:
Nee die singel moet je er los bijkopen, maar soms heeft Ooteman wel eens een complete set in de aanbieding :)
Ik heb even gecheckt, en ze hebben ze nu ook in de aanbieding:
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... ainingsset
Een pessoateugel bedoel je denk ik niet, ik denk dat het over een pessoa tuig hebt, die dus met een bontje achter de achterhand zit toch?
Vraag ook even iemand om je te helpen de eerste paar keren, dat is echt wel verstandig hoor, om er niet zelf mee te gaan klooien.
Succes ermee!

Supper bedankt!
Ja ik zal even om hulp vragen! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:56

Wat een rare reden om een pessoateugel te willen gaan gebruiken, je kunt dat ding toch niet omknopen terwijl je rijdt? :+ :+ Als jij je pony niet met d'r hoofd kan krijgen waar jij wil moet jij leren rijden of de spieren van je pony trainen.

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, je kunt met zo'n ding het hoofd op verschillende hoogtes instellen. Het is daarbij wel afhankelijk hoe ver je pony is qua bespiering enzo. Bij de pessoateugel krijg je instructies met plaatjes hoe en wanneer je je paard op welke manier moet vastknopen. Kijk wel uit met galop, afhankelijk van hoe je de boel vastknoopt krijgt je paard bij iedere pas een ruk in d'r mond.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:31

hestejente schreef:
Wat een rare reden om een pessoateugel te willen gaan gebruiken, je kunt dat ding toch niet omknopen terwijl je rijdt? :+ :+ Als jij je pony niet met d'r hoofd kan krijgen waar jij wil moet jij leren rijden of de spieren van je pony trainen.

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, je kunt met zo'n ding het hoofd op verschillende hoogtes instellen. Het is daarbij wel afhankelijk hoe ver je pony is qua bespiering enzo. Bij de pessoateugel krijg je instructies met plaatjes hoe en wanneer je je paard op welke manier moet vastknopen. Kijk wel uit met galop, afhankelijk van hoe je de boel vastknoopt krijgt je paard bij iedere pas een ruk in d'r mond.

Ik doe hem ook niet om tijdens het rijden, sorry dat het verkeerd over kwam.
maar gewoon met longeren, dan kan ik haar tenminste instellen waar dat met rijden niet lukt :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:27

En wat denk je dan dat je dat met rijden oplevert?

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 10:05

hestejente schreef:
En wat denk je dan dat je dat met rijden oplevert?

Dat ze misschien wat meer ontspannen rijd.
Ik wil het gewoon proberen het kan toch nooit kwaat

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:07

vaak zijn dit soort problemen inderdaad makkelijk op te lossen aan de longe dan onder het zadel als je zelf nog niet zo handig bent.

je pony leert zo aan de longe in die houding los te laten en daar te blijven. ook train je dan de spieren die daarvoor nodig zijn.
als je dat regelmatig aan de longe doet zal je er onder het zadel alleen maar profijt van hebben en gaat het dan waarschijnlijk ook makkelijker

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:23