Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Dabo schreef:Nee die singel moet je er los bijkopen, maar soms heeft Ooteman wel eens een complete set in de aanbieding
Ik heb even gecheckt, en ze hebben ze nu ook in de aanbieding:
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... ainingsset
Een pessoateugel bedoel je denk ik niet, ik denk dat het over een pessoa tuig hebt, die dus met een bontje achter de achterhand zit toch?
Vraag ook even iemand om je te helpen de eerste paar keren, dat is echt wel verstandig hoor, om er niet zelf mee te gaan klooien.
Succes ermee!
Als jij je pony niet met d'r hoofd kan krijgen waar jij wil moet jij leren rijden of de spieren van je pony trainen. hestejente schreef:Wat een rare reden om een pessoateugel te willen gaan gebruiken, je kunt dat ding toch niet omknopen terwijl je rijdt?![]()
Als jij je pony niet met d'r hoofd kan krijgen waar jij wil moet jij leren rijden of de spieren van je pony trainen.
Maar om je vraag te beantwoorden: ja, je kunt met zo'n ding het hoofd op verschillende hoogtes instellen. Het is daarbij wel afhankelijk hoe ver je pony is qua bespiering enzo. Bij de pessoateugel krijg je instructies met plaatjes hoe en wanneer je je paard op welke manier moet vastknopen. Kijk wel uit met galop, afhankelijk van hoe je de boel vastknoopt krijgt je paard bij iedere pas een ruk in d'r mond.