br springzadel of rossner springzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

irene01

br springzadel of rossner springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 07:50

was gisteren even bij divoza. nu hebben ze daar een nieuw br springzadel afgeprijsd van 1150, naar 895 euro. een rossner springzadel kost ongeveer 780 euro. als beide zadels nou goed passen, dat is toch het belangrijkste, waar ging jullie voorkeur dan naar uit???

Mizora

Re: br springzadel of rossner springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:05

Br, duidelijk. De kwaliteit is daar gewoon beter van.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:03

Met BR geen ervaring, met de Rossner wel, deze zit echt super.
Kwalitatief gezien is de BR denk ik wel beter.

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:01

Heb een rossner springzadel, vind de kwaliteit prima en zit heerlijk !!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:02

Br ik zweer bij een br springzadel heb er zelf ook 1:D

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:24

BR, Rossner is niet z´n goed merk (zacht uitgedrukt).

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:28

Rossner is een prima prijs/kwailiteit zadel hoor zeker !! goed B merk..
Lovesherpony :)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:18

ZanaraZ04 schreef:
Rossner is een prima prijs/kwailiteit zadel hoor zeker !! goed B merk..
Lovesherpony :)

Ben ik het niet mee eens. Rossner is het leer niet prima (nu vind ik dat nog niet z'n probleem). Kussens gaan vaak nog wel, maar dan komt de boom nog. Het (algemene) probleem bij goedkoperen zadels is dat de boom uitbuigt, vlug breekt enz. Dit probleem zie je niet alleen bij Rossner, maar ook bij Chamberlian, JC enz. Vind het eerder een c-merk. Onder B-merk kijk ik meer naar Thorowgood enz.

BR is daarintegen een goed merk. Hoor ik zelden negatieve reacties over en kan er zelf ook geen bedenken.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:35

Nou sorry, maar vind Rossner, JC, Chamberlain echt geen Cmerken hoor. Vind de prijs kwaliteit verhouding bij die zadels gewoon goed. Tijdje terug is hier op bokt een Kieffer en een JC uit elkaar gehaald. De JC deed er niets voor onder. Hebben zelf diverse malen Rossners gehad, prima leer en verder ook helemaal oké. In 1 zat alleen slechte vulling. Maar dit kan ook een zadelmaker later er alsnog ingepropt hebben. Heb nog nooit bij 1 van die merken gehad dat de boom niet oké was.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:29

1 van de betere zadels ook aan te rade voor springzadels zijn kiefer en stüben en bij br neem je best BR jos lansink ben ik ook heel
tevreden over

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:34

aslo schreef:
Nou sorry, maar vind Rossner, JC, Chamberlain echt geen Cmerken hoor. Vind de prijs kwaliteit verhouding bij die zadels gewoon goed. Tijdje terug is hier op bokt een Kieffer en een JC uit elkaar gehaald. De JC deed er niets voor onder. Hebben zelf diverse malen Rossners gehad, prima leer en verder ook helemaal oké. In 1 zat alleen slechte vulling. Maar dit kan ook een zadelmaker later er alsnog ingepropt hebben. Heb nog nooit bij 1 van die merken gehad dat de boom niet oké was.

Nou ik heb hier een paar JC´s met gebroken bomen meegemaakt en slechte kussens. Chamberlian die 2 jaar oud is en duidelijk al is ´verbreed´(/uitgebogen - is trouwens te koop de eigenaar wil er maar al te graag vanaf als je het toch z'n goed zadel vind). Rossner, bij enkele handelaren tegengekomen (onderhoudtechnisch zal dat wel wat minder zijn) maar toch zadels weer met gebroken bomen, bij de Pagony's wordt ik er helemaal dramatisch van (kwa zadels).

Kieffer schijnt (ik heb het zelf nog nooit gezien) de laatste jaren te verminderen in kwaliteit, echter heb ik het nog nooit gezien. ANKY is tevens ook een twijfel merk. Boom is goed kussens zijn goed alleen het leerwerk is stukken minder. Het leer komt beter overeen met Chamberlian en Rosner (vind persoonlijk dat JC enz. er nog onder zit).

En tja wat er een zadelmaker in propt, daar zal ik geen uitspraak over doen anders zijn we nog 20 topics bezig.

Mijn zadelmaker verkoopt ze niet en zou ze nooit verkopen. Sterker nog hij omschrijft het als troep. Hij kan ze helemaal oplappen, alleen dan komt er een andere boom in en de kussens wordt (mits nodig) vulling compleet vervangen.

Terug naar topic : BR is een prima degelijk merk. Heeft algemeen een best goede leersoort. Goede kussens en boom. Moet wel even kijken of het echt op je paard of pony past. Aangezien sommige paarden deze zadels gewoon niet passen (dit komt ook wel voor met andere merken).

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:10

Ik zou voor de Rossner gaan. Ik vind BR niks. Ik heb een zadel van BR gehad en die was zo scheef, dat de zadelmaker er niks meer mee kon. Ook was het leer heel hard en werd het niet soepel.
Ik heb nu een Rossner en het is echt een heerlijk zadel en de kwaliteit van het leer is echt super.
Het zijn dan wel dressuurzadels dus ik weet niet hoe het met de springzadels is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:12

Pagony en Rossner hebben hetzelfde binnenwerk, dus dezelfde boom. Leer van Rossner is wat beter. Maar toch, een B-merk. Ik zou er niet direct voor kiezen. Te beginnen met de beugelriemhaak, deze is niet van rvs, gaat dus roesten. Ten tweede heb ik jaren terug een 2 jaar oude Pagony kapot gesprongen, oftewel bij de landing zei de boom krak. Vertrouwen is dus wel weg dan.
En ten derde ken ik iemand met een Rossner en dit zadel zit er na 4 jaar al echt versleten uit. Ze rijdt 1 paard intensief, maar voor 700-800 euro mag je beslist meer verwachten. Niet dat het leer dan al dun is en de zitting zweetscheurtjes vertoont.

Ga dan voor BR. Ik heb overigens de Br van Divoza die ze nu voor 895 hebben geprobeerd op de bok. Ik kan er niet op zitten. Probeer het dus wel even uit.

Kieffer ben ik ook niet over te spreken. De reden is dat de beugelriemhaak soms al binnen 5 jaar lam is. En tja, dan spring je niet veilig meer.
Boom is verder prima, mits deze nooit is aangepast. De bomen worden gegoten, zijn dus altijd recht van fabriek af. Maar ga je met infrarood prutsen, dan worden ze nogal eens scheef. Veel zadelmakers hebben zelf iets gemaakt om ze te versmllen of te verbreden. En helaas, dan worden ze scheef. Het apparaat van Kieffer schijnt wel goed te zijn, maar ja, nogal duur en dus schaffen veel zadelmakers het niet aan.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:36

IK zou zeker voor BR gaan, vind het persoonlijk van betere kwaliteit. Ik kocht een gloednieuw Rossner zadel die bij de aankoop gewoon compleet scheef was. En dat heb ik later bij meerdere Rossners gezien/gehoord.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:37

ik heb beide zadels in gebruik gehad, de rossner ging weg omdat ie niet op het paard paste de BR omdat ik er absoluut niet op kon zitten, kon mijn benen gewoon niet kwijt.

elisaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:01

ik zou gaan voor wat je het beste vind zitten als ze allebei goed passen.voor de kwaliteit maakt het weinig verschil

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:41

Ik heb een BR dressuurzadel, echt 'n superding
Is al behoorlijk wat jaartjes oud en heeft natuurlijk wel de nodige slijtplekjes op het leer, maar verder echt nog in super goede staat

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:25

Mijn ouders hebben een dressurzadel van BR, het zadel is nu 22 jaar oud, ziet er opzich nog goed uit (behalve mega vet, maar dat is de schuld van mijn vader)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:09

Ik denk dat veel afhangt van zadel tot zadel?En hoe jij met je zadels omgaat?
Ik heb ondertussen enorm veel merken gehad van zadels.
Heel veel uitgeprobeerd.
Mijn br was bvb zo gebroken?
Misschien een foutje in de fabrikage? wie weet.
Ik ben ook niet te vrede over rossner? leer gaat nog redelijk, maar het is geen top merk?

De nieuwste jc's gaan echt wel naar de A merken toe hoor?
Persoonlijk ben ik toch grootste fan van stubben , kieffer, jc en kentaur.

Binne kort krijg ik een chamberlain binnen, hier heb ik dus geen ervaring mee.

Ik zou persoonlijk voor de br gaan als ik jou was?
Kwaliteit is net iets beter dan rossner.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:12

Als ze allebei passen en voor jou ook goed zitten, zou ik voor de br gaan, zijn net wat betere zadels, over de rosners heb ik zoveel negatieve dingen gehoord. Ook van zadelmakers.

Ik kan bijvoorbeeld niet op de rosner zitten, na 1 minuut heb ik al last van mijn rug, zowel op de diepe zit als op de platte en heb toch zowel op dressuur en springen gezeten. Dus voor mij is dat dan ook geen optie. Zo kan br voor een ander geen optie zijn.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:53

ik zou voor BR gaan met rossner heb ik zelf geen goeie evaring maar misschien vinden anderen hier het wel prima zadels :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:57

Rossner heb ik opgezeten, was mij te hard. :o
De BR Jos Lansink zat wel lekker, iig beter als Rossner, en de kwaliteit qua leer is ook beter.

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:17

misschien kan je ze alle 2 even uitproberen en kijken wat het fijnst voor jouw en je paard is .

( persoonelijk zou ik kiezen voor BR )

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:42

BR Echt super zadels ! zitten heerlijk heb medium 17 inch en ligt super op het paard.

avdhatert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:05

armanike schreef:
Ik denk dat veel afhangt van zadel tot zadel?En hoe jij met je zadels omgaat?
Ik heb ondertussen enorm veel merken gehad van zadels.
Heel veel uitgeprobeerd.
Mijn br was bvb zo gebroken?
Misschien een foutje in de fabrikage? wie weet.
Ik ben ook niet te vrede over rossner? leer gaat nog redelijk, maar het is geen top merk?

De nieuwste jc's gaan echt wel naar de A merken toe hoor?
Persoonlijk ben ik toch grootste fan van stubben , kieffer, jc en kentaur.

Binne kort krijg ik een chamberlain binnen, hier heb ik dus geen ervaring mee.

Ik zou persoonlijk voor de br gaan als ik jou was?
Kwaliteit is net iets beter dan rossner.

Als er iets gebroken is van het BR zadel kun je het terugsturen.. ze zorgen dan dat je een nieuwe krijgt.. had ik ook.. en ik heb toen een nieuwe gekregen nadat ik em terug had gestuurd. xx