welk dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 11:25

hoi,

Bijna 2 weken terug zijn allebei mijn zadels gestolen, een dressuur (pfiff) en een springzadel (chamberlain). Ik krijg van de verzekering een groot deel vergoed maar ik moet nu dus 2 nieuwe zadels aanschaffen. De pfiff reed ik eigelijk niet mee omdat ik deze maar snel van een vriendin had overgekocht toen ik mijn paard kocht maar ik vond het geen fijn zadel. De chamberlain was ik heel tevreden over en deze was nog geen jaar oud dus waarschijnlijk koop ik die nu weer dezelfde.
Maar ik weet echt niet in welke hoek ik moet zoeken voor een dressuur zadel, ik heb een budjet van ongeveer 800euro (daar moet ik me echt aan houden want ik heb naast het verzekerings geld niets extra's op dit moment). De meeste dressuurzadels vind ik gewoon te opgesloten en ik rijd dus eigelijk ook altijd dressuur met mijn springzadel. Nu rij ik op een geleend zadel (prestige) en vind deze nog niet zo verkeerd zitten en ik zit er wel netter in, vandaar dat ik heb besloten serieus naar een goed dressuur zadel te kijken. Ipv van al het geld uitgeven aan een beter spring/vzh zadel.
Ik zat te denken om te gaan kijken naar een chamberlain dressuur zadel omdat ik erg te vreden was over het springzadel, heeft iemand hier ervaring mee? een andere optie is om te kijken naar een 2ehands zadel maar ik zie het niet zo zitten om elke keer op en neer te rijden naar mensen om zadels te passen (aangezien ik nog niet weet wat ik het fijnste vind qua dressuur zal dit wel moeten).
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen vertellen wat mijn opties zijn voor dat geld en welke merken wel of niet goed zijn. Ik weet dat ik zelf alles een voor een kan beoordelen en passen maar ik zou graag een richtlijn hebben aangezien er enige haast achter zit omdat ik nu met een geleend zadel rij.

PS: Mijn paard is breed met weinig schoft, ik houd erg van bruine zadels maar dit is absoluut geen pré.

Hebbesje

Re: welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:30

Misschien een zadelmaker bellen? Die heeft vaak ook tweedehands zadels en kan dan zadels meenemen die aan jou wensen voldoen

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:39

Weet je toevallig een goede zadelmaker hier in de buurt dan?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:40

Zo niet, wel bij mij in de buurt haha.
Moet je gewoon wat rond vragen en op internet kijken ;)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:44

Kentaur is ook een fijn maar 'goedkoop' merk (nieuw ook rond de €700/800).

Verder idd een zadelmaker/passervice bellen, die komen dan met meerdere zadels waarbij je dan kan uitproberen wat jij het prettigst vind zitten :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:06

Hebbesje schreef:

Helmond is vlak bij mij :+

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:26

Bel eens een zadelmaker op, zij hebben vaak ook tweedehands zadels liggen tegen een gunstige prijs. Rond de 700/800 euro zijn de zadels van Het Ruitergilde ook kwalitatief goede zadels met een fijne zit.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:07

Supah_Sky schreef:
Hebbesje schreef:

Helmond is vlak bij mij :+

Ow haha dat wist ik niet :+ :o
Uhm ik heb nu Arno Brandt gebelt en die komt maandag. Hij heeft bij hulsenbos gewerkt en komt uit Lieshout geloof ik.
Ik hoor er veel positieve verhalen over. Hij heeft ook 2e handse zadels.
Als je het nummer wilt hebben moet je het maar zeggen ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:10

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 10:13

Hier mag een slotje op, het is een euroriding Achat geworden :)