Winterdeken al op doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Winterdeken al op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:47

Wat doen jullie?

hebben jullie de winterdeken al op??

ik heb trippel nu een fleecedeken op liggen sinds een week of 2.. en ik wacht meestal tot november ongeveer met de winterdeken.. (dit is meer omdat hij elk jaar geschoren wordt..) dan doe ik hem gelijk een lekkere dikke deken op.. maar aangezien het nu al best koud is.. vooral s nachts.. (hier in het oosten vriest het al) weet ik het niet zo goed..

ik ben bang dat ik hem alsnog moet scheren rond november.. en dan moet ik er gelijk weer deken bij onder doen... (al zit ie nu nog niet dik in de vacht..) maar aangezien ik hem elk jaar scheer... ben ik bang dat ik het dit jaar ook wel moet..

dus wat zeggen jullie.. deken op doen? of nog even maandje wachten? (hij staat in een binnenstal) en de deken wat ie op krijgt is 400 gram..

Anoniem

Re: Winterdeken al op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:08

mijne heeft al 2 a 3 weken een 200 grams op.. maar hij komt wel veel buiten. Dus dat maakt veel verschil.. als je paard niet buiten komt zou ik nog even wachten. In stallen is het namelijk echt nog niet heel koud.

manthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:21

Ik zou zeker snachts nu al winterdeken opdoen, ongeveer 200 a 300 gram (deze morgen was het thuis 0 graden..), dus de mijne hebben overdag ook al winterdeken aan

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:22

Anoniem schreef:
mijne heeft al 2 a 3 weken een 200 grams op.. maar hij komt wel veel buiten. Dus dat maakt veel verschil.. als je paard niet buiten komt zou ik nog even wachten. In stallen is het namelijk echt nog niet heel koud.

mijn paardje stond eerst onder een 0 gr buitendeken maar daar ik vond dat het al wat kouder begint te worden wouw ik beginnen met een onderdekentje van 200g, maar na een uurtje was ze al helemaal bezweet onder t deken, heb dan maar terug geschakeld naar de 0g deken. Paardje staat overdag heel de dag buiten en snachts op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:24

tsja dan zit die van jou al iets dikker in zijn vacht als de mijne, mijn paard zweet namelijk niet onder zijn 200 gr

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:33

manthie schreef:
Ik zou zeker snachts nu al winterdeken opdoen, ongeveer 200 a 300 gram (deze morgen was het thuis 0 graden..), dus de mijne hebben overdag ook al winterdeken aan

ik hou er niet van om te switchen van dekens.... het is of de winterdeken overdag en snachts op... of nog niet..
(dat is mijn mening)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 15:11

verder niemand? wil het graag beetje voor vanavond weten... want dan kan ik evt gelijk de winterdeken meenemen..

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:02

Hier zijn het overdag nog temperaturen tot 15graden en dat vind ik nog iets te warm voor een dik winterdeken op te leggen. Ik begin er pas mee als de temperaturen nog meer gaan dalen en dan vooral rond het vriespunt om overdag ook een deken op te leggen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:53

ik heb de deken er toch op gedaan... vond het toch te koud.. en iedereen bij ons deed hem er op vandaag....
hij staat er weer lekker warmpjes bij :D

hier kan dan ook een slotje op :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:54

Ik lees even mee, laat het topic maar open. Die van mij staat nog steeds 24/7 buiten en ik twijfel of ik hem van zijn 0grams naar zijn 200grams moet zetten omdat ik het toch echt erg koud vind buiten 's nachts.

Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:56

wij hebben de paarden ook alweer onder de winterdekens staan en de eerste is ook al weer geschoren.... was echt al een teddybeer!!! Het is 's nachts ook al echt koud...

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:04

De meine heeft ook de winterdeken op!

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:13

Ik weet het ook niet!

De mijne staat overdag buiten en snachts binnen. Heeft nu een fleecegevoerde 0 grams regendeken op. Wilde er eerst een 200 grams staldeken bij onder doen, maar heb het toch niet gedaan.

Hij heeft trouwens al een redelijke vacht. (wat ik niet erg vind.)

Wat denken jullie?!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:15

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:17

Splash_ schreef:
Ik lees even mee, laat het topic maar open. Die van mij staat nog steeds 24/7 buiten en ik twijfel of ik hem van zijn 0grams naar zijn 200grams moet zetten omdat ik het toch echt erg koud vind buiten 's nachts.

is hij geschoren? Zoja dan zou ik de 200 grams opleggen :j

Mijn haf staat nu onder een 0 grams regendeken en een 0 grams halsstuk (ze staat op stal en is geschoren). Zal ik er morgen een fleece deken onder doen of meteen een 300 grams opdoen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:17

Ik heb mijn oudste merrie vandaag een winterdeken opgedaan. De deken is allang niet meer zo dik als dat hij was toen ik hem nieuw kocht. Dus vond wel dat het kon. Ze staan de hele dag buiten en gaan om een uur of half 5 weer naar binnen.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:40

ik heb de dekens al 2 weken op..

Amigo heb ik geschoren en die staat niet echt in een koude stal en die heb ik nu onder 200 gram staan.
Als het kouder wordt krijgt hij een deken met hals op. ook 200 gram en dan nog wollen deken eronder of een 100 gram..

Jelle staat in een vrij koude stal en die heb ik nu met een 150 gram en een wolledeken staan. Als het harder gaat friezen krijgt hij z`n 300 grams deken op. En als het nog kouder wordt krijgt ie daar eren 150 grams deken op..

Ik begin altijd vrij vroeg met de dekens zodat ze niet echt een wintervacht gaan kweken..