Voortuig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Voortuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:44

Omdat mij zadel schuift wil ik misschien een voortuig gaan kopen, maar werkt het ook echt (hij schuift naar links en rechts). Bontje heb ik al geprobeert
Ik hoef geen reacties van een "je zadel past niet" "ga een goed zadel kopen".
De zadelmaker is dit jaar nog geweest en heeft hem opgevuld.

Linsey_X

Re: Voortuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:41

Niemand die iets weet?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:49

Een voortuig voorkomt dat een zadel naar achteren schuift.
Niet voor het naar links en rechts schuiven. Wil je mss niet horen, maar als je zadel schuift, ligt ie gewoon niet goed.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:52

Was er ook wel achter dat hij niet goedlicht :+ .
Maar de zadlemaker zei ook dat hij een hele moeilijke rug had en het zadel altijd wel een beetje zal schuiven.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:22

Dan zou ik een andere zadelmaker zoeken. Ook voor jouw pony zou er een goed passend zadel te vinden moeten zijn. Een voortuig is geen remedie tegen een slecht passend zadel.

Anne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:24

Als je zadel zo schuift moet je er een zadelpasser naar laten kijken.

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:30

Een voortuig voorkomt het schuiven van links naar rechts niet.
Oplossing : ander zadel zoeken!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:24

Ik moet de helft van een nieuw zadel zelf betalen en die geld boom heb ik nog niet gevonden. Maar misschien voor een tijdelijke oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:27

Ik zou niet de rug van je paard gaan verpesten omdat je simpelweg geen geld hebt voor een zadel wat wel past..

Zonder zadel gaan rijden. ;)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:29

Als ik een nieuw zadel ga kopen wil ik wel gewoon een zadel dat echt helemaal goed op zijn rug ligt.
En als het geen goed zadel zou zijn zou de zadelmaker hem wel afgeraden hebben

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:31

Het lijkt nu net of hui druk plekker op zijn schouder heeft maar het klinkt raar maar dat hoort bijz en wintervacht want hij had dat vorig jaar winter ook en van de zomer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:32

Als je zadel verschuift dan ligt ie toch echt niet lekker hoor. :?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:40

Wel lekker makkelijk gelijk allemaal schreeuwen zadel past niet etc etc, er zijn ook hele ronde paarden zonder schoft en ja dan kan zadel van links naar rechts schuiven mbt houding/zit ruiter en terrein(bijvoorbeeld slingerend door ruig terrein)en daar kun je hele dure op maat gemaakte zadels opgooien maar geen garantie tegen niet schuiven. Zou er gelijk een verbod op borsttuigen en staartriemen moeten komen, allemaal slechte ruiters met slecht passende zadels :+
Ik weet dat bv in amerika en andere typen landen wonende westernpaarden wel degelijk borsttuigen dragen tegen het links rechts schuiven ook mbt ander terrein dan het platte holland. Misschien vraag bij westernruiters leggen?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:42

Hier heb ik teminste wat aan. Ik ga eens vragen bij een western ruiter

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:49

Anthea schreef:
Als je zadel verschuift dan ligt ie toch echt niet lekker hoor. :?

Nee joh daar was ik nog niet achter :7
Maar ik ga tog niet ineens een zadel kopen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:50

Nee, maar je gaat er toch ook niet mee rijden als je weet dat het niet goed is voor je pony z'n rug?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:52

Maar ik kan moeijlijk zonder zadel gaan ryden

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:55

Waarrom laat jy je paard dan met zadel los springen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:57

Ik denk niet dat dat relevant is in dit topic en ik zie ook niet in waarom niet? :)

En het is jouw paard, je moet het zelf weten. Maar als mijn zadel zou schuiven zou ik niet opstappen, ik ben zuinig op m'n paardje z'n rug..

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:59

Het is niet dat ik ineens aan de zijkant hang hoor maar een beetje.
Ik ben heus wel zuinig op mijn paardje zen rug.
Maar ik ruik niet van te voren of hiij schuift aangezien hij de ene keer meer shcuift dan de andere keer

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:59

mltex schreef:
Wel lekker makkelijk gelijk allemaal schreeuwen zadel past niet etc etc, er zijn ook hele ronde paarden zonder schoft en ja dan kan zadel van links naar rechts schuiven mbt houding/zit ruiter en terrein(bijvoorbeeld slingerend door ruig terrein)en daar kun je hele dure op maat gemaakte zadels opgooien maar geen garantie tegen niet schuiven. Zou er gelijk een verbod op borsttuigen en staartriemen moeten komen, allemaal slechte ruiters met slecht passende zadels :+
Ik weet dat bv in amerika en andere typen landen wonende westernpaarden wel degelijk borsttuigen dragen tegen het links rechts schuiven ook mbt ander terrein dan het platte holland. Misschien vraag bij westernruiters leggen?

Waarschijnlijk past het zadel niet. Een borsttuig werkt niet tegen links en recht schuiven, alleen tegen naar achteren schuiven. Borsttuigen zijn er niet om slecht passende zadels op hun plaats te houden (je ziet mij trouwens nergens iets zeggen over de ruiter), maar om tijdens het springen en op heuvelachtig terrein het zadel op de plaats te houden. Ik blijf erbij, laat eens een andere zadelmaker naar je zadel kijken. Wie weet zegt die weer heel iets anders. En wie weet hoef je helemaal geen zadel op maat, maar is er iets in je eigen zadel aan te passen of kan je een ander tweedehands zadel kopen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:01

Snoekiej schreef:
mltex schreef:

Waarschijnlijk past het zadel niet. Een borsttuig werkt niet tegen links en recht schuiven, alleen tegen naar achteren schuiven. Borsttuigen zijn er niet om slecht passende zadels op hun plaats te houden (je ziet mij trouwens nergens iets zeggen over de ruiter), maar om tijdens het springen en op heuvelachtig terrein het zadel op de plaats te houden. Ik blijf erbij, laat eens een andere zadelmaker naar je zadel kijken. Wie weet zegt die weer heel iets anders. En wie weet hoef je helemaal geen zadel op maat, maar is er iets in je eigen zadel aan te passen of kan je een ander tweedehands zadel kopen.

'T klinkt in iedergeval aardiger.
Ga een kijken voor een zadelmaker