Hippogriffhoofdstel zit niet goed en sturen spullen niet op.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Hippogriffhoofdstel zit niet goed en sturen spullen niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 11:14

hoi,

ik heb een endurancehoofdstel besteld (voor een volbloed arabier van 1.57) bij hippogriff en het zit niet echt op zijn plek, bakstuk enz zit bijna in zn oog omdat het omhoog gaat, dus heb ik het maar vast gemaakt met elastiekjes aan zo'n ringetje zodat het niet omhoog richting zijn oog gaat.

Ook heb ik maanden geleden een martingaal besteld bij Hippogriff en nog steeds niet gekregen, ze mailen me ook niet terug als ik vraag wanneer het binnenkomt of dat er iets mis is gegaan.. :( Martingaal komt uit Dubai geloof ik.
Ik kan nu dus al maanden niet met het hoofdstel rijden (die ik wel van ze opgestuurd kreeg) omdat ik echt met martingaal moet rijden anders gooit hij zijn hoofd omhoog.

Maar hoe doen jullie dat? Zat het hoofdstel bij jullie wel perfect? Het hoofdstel is maat cob, maar de frontriem had wel wat breder gemogen geloof ik. En zijn neusriem zit weer te laag maar dat kan ik niet verstellen anders gaat de rest niet goed zitten en dan heeft hij er last van en gaat hij dus met zn hoofd schudden.
Ik heb er dus nog niet mee gereden ook omdat het martingaal er nog steeds niet is. ;(

biancavos

Re: Hippogriffhoofdstel zit niet goed en sturen spullen niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:54

Ik heb geen hoofdstel van hippogriff. Dus daar geen ervaring mee.
Maar ehm je kan toch wel met je hoofdstel rijden en er dan tijdelijk een andere martingaal aan hangen.
Vind het een beetje een vreemde reden om dan maar je hele hoofdstel niet te gebruiken.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:04

biancavos schreef:
Maar ehm je kan toch wel met je hoofdstel rijden en er dan tijdelijk een andere martingaal aan hangen.
Vind het een beetje een vreemde reden om dan maar je hele hoofdstel niet te gebruiken.

Ja, moest ik ook al aan denken.

Ik heb zelf een Marylot hoofdstel en de mijne heb ik ook wat laten aanpassen. Zowel de neusriem als de frontriem heb ik toen kleiner laten maken omdat die anders te lang waren voor mijn paard.
Het zijn toch standaard lengtes die ze gebruiken dus helemaal perfect zal het nooit passen.
Ik neem aan dat ze dat bij HippoGriff ook wel doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:12

Die hoofdstellen zijn geloof ik niet anders dan de Marylot hoofdstellen. Dus als je neusriem te laag zit kan je die gewoon hoger doen, enkel moet je de bithangers dan langer maken zodat het bit wel op de goede plek blijft. Dan gaat je bakstuk misschien ook niet meer omhoog.

En een smalle frontriem, je ziet toch van de voren hoe breed te frontriem is?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:31

Lenneke_ schreef:
Die hoofdstellen zijn geloof ik niet anders dan de Marylot hoofdstellen. Dus als je neusriem te laag zit kan je die gewoon hoger doen, enkel moet je de bithangers dan langer maken zodat het bit wel op de goede plek blijft. Dan gaat je bakstuk misschien ook niet meer omhoog.

Ze bedoelt denk ik dat de frontriem te kort is, en dan heb je idd dat de bakstukken dicht in de buurt van de ogen komen.
Maar heb je de frontriem wel goed zitten.
Heb je anders een foto of zo.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:20

biancavos schreef:
Ik heb geen hoofdstel van hippogriff. Dus daar geen ervaring mee.

haha ja stom idd maar dat staat voor geen meter denk ik; een rood endurance glans hoofdstel met een zwarte leren martingaal.. :P :o

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:23

koetjeboe schreef:
Lenneke_ schreef:

Ze bedoelt denk ik dat de frontriem te kort is, en dan heb je idd dat de bakstukken dicht in de buurt van de ogen komen.
Maar heb je de frontriem wel goed zitten.
Heb je anders een foto of zo.

ik ga morgen wat foto's maken en plaatsen. zonder de elastiekjes dan. :P

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:21

Aladinnetje schreef:
haha ja stom idd maar dat staat voor geen meter denk ik; een rood endurance glans hoofdstel met een zwarte leren martingaal.. :P :o

Maakt toch niet uit? Als het maar werkt. ;)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(elastiekjes zaten er nog aan) :P
maar wat denken jullie? kan ik er mee rijden of kan het echt niet en is de frontriem te kort (maat cob) en moet hij misschien maat full? of zien jullie nog andere dingen die niet goed zijn? de neusriem hangt misschien een beetje laag maar die kan niet hoger anders gaat alles boven bij zn oren in de buurt weer niet goed zitten zucht.. ;(

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:38

mischien een stomme vraag he maar kan het kopstuk waar je bakstukken aan zitten niet door het zelfde gaatje als je neus riem ???
en anders wissel die 2 om ??
klaar dat probleem opgelost

probleem 2 win even informatie aan bij een juridich loket
na leveringen niet bezorgen en niet reageren op mailtjes is niet ok

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:06

rommulus schreef:
mischien een stomme vraag he maar kan het kopstuk waar je bakstukken aan zitten niet door het zelfde gaatje als je neus riem ???
en anders wissel die 2 om ??
klaar dat probleem opgelost

probleem 2 win even informatie aan bij een juridich loket
na leveringen niet bezorgen en niet reageren op mailtjes is niet ok

hoi ik ga het proberen morgen, en ze heeft terug gereageerd, het komt uit dubai en rood is een moeilijk te leveren kleur en ik mocht de bestelling annuleren maar ik wil gewoon perse een rode martingaal. :D :+
dus dan maar geduld hebben..

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:13

sorry,maar vind het hoofdstel niet mooi zitten en hoort zeker niet met elastiekjes vastgemaakt te worden.
maar misschien deze foto´s naar verkoper mailen,dan kunnen zij je advies geven hoe dit op te lossen,maat groter?
succes

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 22:24

HHenny schreef:
sorry,maar vind het hoofdstel niet mooi zitten en hoort zeker niet met elastiekjes vastgemaakt te worden.
maar misschien deze foto´s naar verkoper mailen,dan kunnen zij je advies geven hoe dit op te lossen,maat groter?
succes

ja de frontriem moet groter maar de neusriem moet weer hoger en minder wijd zitten, ik heb het naar de verkoper gemaild, (hippogriff).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:29

De bakstukken moet je in kunnen korten.
Verder zou ik graag een foto zien zonder bit en bakstukken want zoals ik het nu zie is het 'halster' fout geproduceerd...

En het clipje van de keelriem moet aan dat kleine ringetje ipv die grote ronde...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:21

DRS > HAR

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:00

Je hebt de keel riem verkeer zitten die hoort aan het andere D vormige ringetje.
Verder lijkt het neus riem gedeelte op de neus erg lang in verhouding met de onder kant van de neus riem.
Hij lijkt niet helemaal lekker in elkaar te zitten.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:31

Hoii
Ik had het allemaal idd niet zo goed zitten. Ik heb nieuwe foto´s, ik vind het nu beter zitten alleen die frontriem zit zo strak en kan niet lager.
Ik kan hem omruilen voor een Endurance Light hoofdstel (dus met maar 1 bandje achter de oren) die wat kleiner uitvalt. De frontriem ervan is wel lang genoeg. Zal ik dat doen of deze houden?
Hier nieuwe foto´s; :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:47

ik zal geen kleiner hoofdstel nemen,ik vind deze nml al iets aan de krappe kant
kan je deze niet een maat groter nemen?

Timmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:47

Volgens mij horen de bakstukken niet door de ringen van de neusriem/halster. Dan kun je ook het bit wat hoger hangen, het klappert zoals het nu zit tegen zijn voortanden aan.
Maar de frontriem is aan de krappe kant inderdaad

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:51

Waarom niet een leuke, gekleurde, grotere frontriem erbij kopen? Paard heeft een fijn hoofdje maar een relatief groot voorhoofd. Volgens mij moet het met een grotere frontriem opgelost zijn.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:55

:S het ziet er een beetje vreemd uit.
Ik zal proberen om het bakstuk door hetzelfde gat van de frontriem te duwen als de keelriem
doorheen zit. Verder je bakstukken uit de halsterringen halen en het bit wat opheisen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 20:00

Timmely schreef:
Volgens mij horen de bakstukken niet door de ringen van de neusriem/halster. Dan kun je ook het bit wat hoger hangen, het klappert zoals het nu zit tegen zijn voortanden aan.
Maar de frontriem is aan de krappe kant inderdaad

op de foto op de website zaten de bakstukken door de ringen van de neusriem dacht ik, maar volgens mij heb ik het verkeerd gezien dus ik verander het weer, ik had al zo'n flauw vermoeden dat de bakstukken niet door de ringen hoorde... :D :o
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 14-10-09 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 20:02

Kaka schreef:
Waarom niet een leuke, gekleurde, grotere frontriem erbij kopen? Paard heeft een fijn hoofdje maar een relatief groot voorhoofd. Volgens mij moet het met een grotere frontriem opgelost zijn.

de frontriem kan er niet af omdat er aan het kopstukriempje een ringetje zit. ;(
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 14-10-09 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:04

je bit moet in elk geval nog een heel stuk hoger, zodat er ongeveer 1 rimpeltje zit bij de mondhoek.
Je kan trouwens anders ook is kijken bij www.goedhard.nl
Zij maken eigenlijk alles wat je wilt, zei kunnen dan ook een grotere frontriem voor je maken in de kleur die jij wilt, en dus ook met zo een ringentje, zijn volgens mij ook ongeveer dezelfde hoofdstellen die ze verkopen.
Laatst bijgewerkt door biancavos op 14-10-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 20:05

HHenny schreef:
ik zal geen kleiner hoofdstel nemen,ik vind deze nml al iets aan de krappe kant
kan je deze niet een maat groter nemen?

als ik groter neem (maat full) zit de neusriem waarschijnlijk nog wijder en lager ben ik bang.