mijn dochter van 9 wil nog wel eens op het westernzadel rijden. Probleem want de beugels kunnen natuurlijk niet kort genoeg. Weet iemand waar je fenders kunt krijgen maar dan in een kindermaatje? Geprobeerd te googlen maar dat is niet gelukt, aantal westernsite gekeken, ook niet Iemand?
corinep
Geplaatst: 08-10-09 19:20
Je hebt speciale beugelriemen voor kleine kinderen die je aan de knop vast kunt maken.
misschien kun je eens kijken bij www.boomloosrijden.nl Die hebben ook zadeltjes speciaal voor kinderen, dus ook korte fendertjes/beugeltjes neem ik aan.
Ligt er ook aan hoe lang je dochter is nu. Er zijn verschillende opties. Mijn zoon had eerst een klein westernzadeltje voor op de shet. Hij was 3 en die was toen nog te groot zelfs. Daar was de zitting te klein van geworden, dus heeft hij een slagje groter gekocht toen. Hij was toen ook 9. Beide zadeltjes heb ik weleens met een dikke pad en mijn eigen singel op mijn pony gehad als hij daar op wilde. Toen hij 10 was, wilde hij meer op die van mij en ben ik tegen een zadel aan gelopen waarvan de fenders even iets aangetrokken konden worden. Paar gaten bij en ging net goed. 15'' zitting, want dat heb ik zelf ook. Al heel snel konden de beugels 2 a 3 langer. Hij had een groeispurt. Nu rijdt hij helemaal niet meer, maar is ruim 12 en 1.54m, dus niet lang nog steeds. Hij kan wel prima op mijn zadel nu. In verhouding zijn zijn benen wel lang.
Je moet dus kijken, hoe lang is zij? Wat voor zadel heb je zelf? Wat voor paardje? Hoe vaak en hoe serieus wil ze erop rijden? Dat telt allemaal wel erg mee, vind ik zelf.
Losse fenders in kindermaat zal niet meevallen om dan je eigen fenders uit je zadel te peuteren en die kinderfenders er aan te maken, bij mijn zadel kan dat al niet eens. Misschien is die optie van losse beugels aan de knop nog de beste....