Extra breed springzadel(evt flair)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sammie18

Extra breed springzadel(evt flair)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:58

Hallo bokkers,
zoals al uit de titel blijkt ben ik op zoek naar een springzadel met een brede boom, minimaal 35cm tussen de boomtakken. Ik hoop dat ik hier mensen tref die mij een beetje de goede richting op kunnen helpen.

hoe ziet mijn paard eruit:-Een warmbloed paard met een vrij vlakke rug en een extreem brede schouder.

Ik zoek:
-een springzadel(ik ben echt niet van plan om een vhz te kopen)
-17,5 of liever 18 inch
-boommaat 35 of nog iets breder
-platte zit(absoluut geen diepe zit of iets die richting uit)
-vierkante achterboom(voorkeur)
-goede kwaliteit leer
-donker/chocolade bruin(is mijn voorkeur anders zwart.

Mijn budget reikt tot ongeveer 1.200,- euro, mede omdat ik nog flair(luchtvulling) wil laten inbouwen.
Ik wil eigenlijk nieuw kopen of een hele goede tweedehands(maar dat lukt meestal niet in deze breedtemaat)

Merken waar ik voor aan het informeren ben en naar het kijken ben:
-fairfax en kent&masters(leren thorrowgood)
-bates caprilli en bates elevation
-eric thomas luguno(weet niet of die zo breed leverbaar is)
-henri de rivel event of een ander type(standaard leverbaar met lucht, maar gaat tot boommaat 4, weet niet of dit breed genoeg is)
-knight rider

Ik heb ook een stubben gezien en die zat hemels, kon ook in die boommaat, maar ik vind het eigenlijk te duur.

Welk merk wil ik niet:
-een onbekend C merk
-een haflingerzadel(die loopt te rond op de boom)
-rossner(hier kan ik niet op zitten)
-kieffer
-hulsebosch

Wat wil ik weten:
-heeft iemand een ander merk voor een breed paard welke kan worden aanbevolen(rekening houdend met de hiervoor genoemde punten)
- Heeft iemand ervaring met één van de zadels waar ik interesse in heb op een erg breed paard
- Het liefst foto's of meningen hoe een zadel(uit mijn lijstje) zich houd, sommige zadels zien er na een jaar niet meer uit.
-andere informatie welke mijn keus kan beinvloeden

Wat ik wil benadrukken is dat ik het zadel aanschaf ik samenwerking met een goede betrouwbare zadelpasser, het is niet zo dat ik het zadel dat al beste uit deze discusie komt direct ga kopen. Ik wil immers een goed passend zadel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:00

Kun je dan niet beter een 2e hands WOW kopen ?
Dan ben je voor max 1500 euro klaar
en heb je een mega breed zadel wat altijd aanpasbaar is (ook op een evt. volgend paard)

sammie18

Re: Extra breed springzadel(evt flair)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 01:57

Ik heb net even op de site van Arie Boer gekeken, maar ik wordt er niet helemaal wijs uit, ik geloof dat ik 2 springzadels en een eventingzadel ben tegengekomen. Maar alle informatie van een zweetblad dat afzonderlijk besteld wordt en dat verplaatsbaar is, gaat me op dit tijdstip nog even te ver. Ik zal morgen nog even rustig kijken.

Ik heb jouw zadel in ermelo gezien met rondje educatie, ik vond het idee op zich wel goed, maar of het iets voor mij is dat weet ik nog niet. Ik dacht dat er ook nog een groot verschil was tussen de oude types en de nieuwe, ik kan het ook fout hebben hoor.

Verder ben ik eigenlijk weinig wow-zadels tweedehands tegengekomen, laat staan springzadels. Dat is hetzelfde als een zadel met flair,9 van de 10 zadels zijn dressuurzadels.

Ik zal mijn ogen en oren eens openhouden wat betreft een wow-springzadel. Ik moet wel even aan het model wennen dan denk ik, het is geen doorsnee zadel om te zien.

Verder ben ik ook aan het informeren naar fairfax en kent&masters, omdat hier in ieder geval de boommaat nog aanpasbaar is voor een evt volgend paard.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:29

De fairfax zijn ook fijne zadels
Mooi breed kussenkanaal en iid is de boom verstelbaar

De nieuwe type's WOW zitten lekkerder 8-)
Ik heb toevallig net een donkerbruin WOW springzadel verkocht
(wordt morgen gepast door een WOW fitter)
Als het niet past krijg ik em weer terug

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 13:40

Zijn er verder nog mensen die me kunnen helpen??

Unamie: Heb jij ook ervaring met het merk henri de rivel of bates. Verder dacht ik dat de kracht van wow was dat het volledig aanpasbaar is dus waarom zou het zadel dan niet passen(misschien een blonde vraag), is dat omdat je dan andere onderdelen nodig hebt??

Ik ben nu ook in afwachting van een zadelmaker deze heeft zowel de fairfax als de kent & masters in de springversie besteld

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:24

Er moeten wel de juiste kussens onder zitten
Er zijn nl verschillende soort van smal tot extra breed

steinstein

Re: Extra breed springzadel(evt flair)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:01

Op Ebay UK staan meerdere WOW springzadels.