Dikke dekjes onder Barefoot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Dikke dekjes onder Barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:12

Kunnen dikke dekjes (Anky, Eurostar etc) onder een Barefoot met VPS?
Ik heb namelijk de VPS inlages in mijn pad zitten maar die zijn nog dunner dan een simpel dekje.. De pad zelf is misschien net zo dik (of minder dik) als een Anky en de inlages helpen nou ook geen drol. Ik heb er nu andere inlages in zitten (dikkere) die ik veel fijner vind maar ik was gewoon benieuwd of deze dekjes onder een BF passen?

biancavos

Re: Dikke dekjes onder Barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:56

een dik dekje heeft geen ruggegraadvrijheid en de pad wel door de inlages.
Die ruggegraadvrijheid is juist belangrijk.

Bjornborg1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:00

dikke dekjes moet je als je ze op de rug van het paard legt aan de voorkant op de schoft een beetje omhoog trekken, dat er een beetje ruimte is daar, dan heeft het paard meer ruggraadvrijheid.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:04

Bjornborg1 schreef:
dikke dekjes moet je als je ze op de rug van het paard legt aan de voorkant op de schoft een beetje omhoog trekken, dat er een beetje ruimte is daar, dan heeft het paard meer ruggraadvrijheid.

Dat gaat niet bij een boomloos zadel, omdat die niet zo'n grote kamer heeft als een zadel met boom. Onder een boomloos zadel kun je volgens mij het beste een boomloze pad gebruiken, of een westernpad of ander dekje zonder rugnaad...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:05

Inderdaad, onder een Barefoot moet je een speciale pad gebruiken. Die garanderen een ruggegraatvrijheid die je bij normale dekjes niet hebt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 18:10

Oke :) .
Ik heb zelf ook alleen maar echte pads speciaal voor een boomloos zadel maar ik vroeg het me gewoon af.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:20

Maxielover schreef:
Bjornborg1 schreef:

Dat gaat niet bij een boomloos zadel, omdat die niet zo'n grote kamer heeft als een zadel met boom. Onder een boomloos zadel kun je volgens mij het beste een boomloze pad gebruiken, of een westernpad of ander dekje zonder rugnaad...

een westernpad heeft normaal ook geen ruggegraatvrijheid (sommige wel, maar het grootste gedeelte niet)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:29

Die ruggegraadvrijheidsdekjes (van die speciale met inlage´s erin) moet je echt hebben onder barefoots en vergelijkbare modellen. Alleen onder boomloze zadels met kussens (die alweer meer uitzien als gewone zadels) kun je gewone dekjes gebruiken.