ik moet dus echt een opmaatgemaat zadel,(new forest pony) Nu twijvel ik tussen deze 2 en weet dat de fryso standaard is een aangepast word. Nu is mijn pony erg kort, weinig schoft en vtot nu toe liggen alle zadels te veel naar voren op de schoft. Nu heb ik een wb3 opgehad van een vriendin weliswaar 17.5 inch maar deze lag ook hee erg op de schouder dus heb het idee dat hulsebos niet geschikt is
Het enige reguliere merk wat het minst op de schouder lag was kn
Ann
Geplaatst: 06-10-09 10:52
Ik zou me eens gaan verdiepen in Daaleman zadels. Zelf heb ik een barok gebouwd paard met een ronde, korte rug en daarvoor heb ik een geschikt 2e hands Daaleman dressuurzadel kunnen vinden. Daaleman maakt de nieuwe zadels ook helemaal op maat.
Ik heb een Hulsebos en ben enorm tevreden. Er zijn verschillende modellen he, dus ik denk niet dat je zomaar af kan gaan door een zadel van een ander te lenen. Misschien heeft jouw pony wel een totaal andere rug. Waarom is een standaard zadel niet goed? Zoveel verschillende merken, misschien is het iets om een zadelservice langs te laten komen.
kijk eens bij vroegop. daar heb ik mijn kiefer phryso vandaan. speciaal aangepast zadel voor korte schoftloze paarden. hij ligt super op mijn haflinger. maar hij heeft er zelf kleine dingetjes aan aangepast zodat hij nog beter ligt.
Kaspar
Geplaatst: 06-10-09 13:02
Tweespan ruitersport verkoopt de fryso Profile. Special voor korte ronde paardjes. Gewoon eens contact met ze opnemen. Fijne service.