Welke halsring/cordeo/neckrope?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Jacqueline_

Welke halsring/cordeo/neckrope?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:36

Ik heb geen idee of dit hier goed staat, en anders mijn excuses hiervoor!

Ik ben begonnen om mijn paard hoofdstelloos te rijden, dit doe ik nu nog met een halstertouw om de hals, maar dit vind ik niet echt fijn rijden. Een halstertouw is te slap om te verplaatsen en om mee te sturen. Ik rij nu het overgrote deel op zit, maar heb toch nog wel dat 'stuur' nodig, zeker de eerste tijd.

Wat is nou het verschil tussen een halsring, een cordeo, en een neckrope en welke is het meest geschikt om mee te rijden?

Ik heb ook al gelezen over mensen die ze zelf vlechten of ze van een longeerlijn of beugelriem maken.
Wat vinden jullie het fijnste om mee te rijden en waar zijn deze te koop?

Alvast bedankt!

Alicia2u

Re: Welke halsring/cordeo/neckrope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:17

Een halsrind is een lus van touw dat z'n vorm behoudt met rijden. Een Cordeo en een neckrope zijn hetzelfde (een normaal stuk touw of leer om de hals).

Ik doe NH met mijn paard en heb veel gebruik gemaakt van de string aan mn stick. Het nadeel hiervan was wel, dat als het knoopje niet goed was, je halverwege opeens met een losse string en geen noodrem aan het rijden was. Ik heb toen een cordeo van mooi touw bij Lovelance besteld en dit bevalt ook erg goed en ziet er een stuk beter uit.
Tegenwoordig gebruik ik de cordeo trouwens nauwelijks, alleen als de rem niet goed werkt gebruik ik hem als versterker, het sturen doen we puur op zit en eventueel stick.

savath

Re: Welke halsring/cordeo/neckrope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:44

Ik heb een lasso neck rope,deze behaoud redelijk zijn vorm(hij hangt niet slap ,maar wordt ovaal bij het rijden!