Bontje in wasmachine en springen met hoge peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Bontje in wasmachine en springen met hoge peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 14:18

Ik heb een lamsvellen bontje, kan ik deze in de wasmachine gooien zonder dat hij lelijk word? Wordt het bont dan weer schoon en gaat het niet plakken?
Ik weet dat ik er bontwasmiddel voor nodig heb. Moet ik hem dan in de droger doen, of gewoon uithangen?

En nog een vraagje, m'n merrie heeft heel slecht beenwerk, om d'r zoveel mogelijk te beschermen heb ik hoge peesbeschermers achter, in eerste instantie voor het buitenrijden. Maar nu was mijn vraag of je daar ook gewoon mee kan springen, kan ze dan nog wel buigen zeg maar?

funnyhorses

Re: Bontje in wasmachine en springen met hoge peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:20

hoi
een bontje kan gewoon in de machine met zo'n speciaal wasmiddel voor zadelbontjes.
dan is ie na het wassen weer als nieuw maar niet in de droger doen hoor,gewoon zo laten drogen.

je 2e vraag kan ik helaas niet beantwoorden

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:21

ik gebruik ook gewoon hoge beschermersachter en heb er nog nooit problemen mee gehad, moet ze natuurlijk niet te strak doen, maar dat weet je zelf wel.

groetjes,

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:25

Ik snap sowieso het nu eigenlijk niet van die dingen? Peesbeschermers beschermen tegen een tik van buitenaf (dus aan de voorkant bijvoorbeeld tegen een tik van de achterbenen). Wat zou er aan de achterkant dan tegenaan moeten tikken (wat niet met een strijklap op te lossen is?)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 14:27

Er zitten natuurlijk ook pezen in de achterbenen van een paard. Wij zijn gewoon voorzichtig, als ze buiten ergens tegen aan stoot. Of met springen. vandaar ;)

tekstje:
BR peesbeschermers
Deze extra hoge peesbeschermers zijn speciaal ontwikkeld ter bescherming en ondersteuning van de achterbenen. De achterzijde van het been is goed beschermd tegen het raken van de balk en de gewichtsverdeling om het been leidt tot een beter gebruik van het achterbeen tijdens het springen. PU met neopreen voering en klittenbandsluiting met overslag.
Verkrijgbaar in de kleuren wit en zwart in de maat full.
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 04-10-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:28

sifra01 schreef:
Ik snap sowieso het nu eigenlijk niet van die dingen? Peesbeschermers beschermen tegen een tik van buitenaf (dus aan de voorkant bijvoorbeeld tegen een tik van de achterbenen). Wat zou er aan de achterkant dan tegenaan moeten tikken (wat niet met een strijklap op te lossen is?)

bescherming tegen een afvallende balk?
of paarden die zich met een hoef langs hun been schaven tijden het springen?ik noem maar wat,wil het eigenlijk ook wel weten ja.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:35

Bontjes kunnenn inderdaad gewoon in de wasmachine. Je bent helemaal geen speciaal wasmiddel nodig hoor. Ik heb wel eens wasmiddel van christ gebruikt maar het geeft geen verschil dan wanneer ik het was met gewoon wasmiddel.
Daarna juist WEL in de droger doen. Als je dat niet doet droogt het heel pluizerig/slieterig. 15 a 20 minuten in de droger en dan op lage temperatuur en hij komt er als nieuw uit!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:51

_Noraly schreef:
Er zitten natuurlijk ook pezen in de achterbenen van een paard. Wij zijn gewoon voorzichtig, als ze buiten ergens tegen aan stoot. Of met springen. vandaar ;)

tekstje:
BR peesbeschermers
Deze extra hoge peesbeschermers zijn speciaal ontwikkeld ter bescherming en ondersteuning van de achterbenen. De achterzijde van het been is goed beschermd tegen het raken van de balk en de gewichtsverdeling om het been leidt tot een beter gebruik van het achterbeen tijdens het springen. PU met neopreen voering en klittenbandsluiting met overslag.
Verkrijgbaar in de kleuren wit en zwart in de maat full.

In dat geval zou je pijpkousen moeten gebruiken. Peesbeschermers beschermen de achterkant van het been. Aan de voorkant lopen ook pezen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:38

inderdaad je bontje in de droger op koud drogen geeft een lekker fluffy resultaat. Meestal laat ik ze eerst een nachtje gewoon drogen en daarna nog op het koude programma van de droger.