boomlooszadel scheef ?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

boomlooszadel scheef ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:54

Ik rijd een paardje van iemand anders , deze heeft er een boomlooszadel op liggen .
Nou heb ik het gevoel dat ik scheef zit .. Dacht aldoor dat dat aan mij lag aangezien het zadel er wel recht op ligt.. Mijn instructrice heeft er laatst opgezeten en die had ook direct het idee dat het zadel scheef ligt , terwijl die gewoon recht ligt .

Nou is mijn vraag weet iemand hoe die kan , zijn de inlages dan niet goed , of kan het zadel zelf niet recht zijn ??

Heb er nu eerst een ander zadel opgelegt , maar wil toch graag weer met boomloze zadel gaan rijden .

Craftly

Re: boomlooszadel scheef ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:58

En hoe ging het met het andere zadel dan?
Had je toen wel het gevoel dat je rechtzat?

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:05

Ja met dat andere zadel verneem je direct het verschil , dan zit je gewoon recht.. Maar dat was een veelzijdigheidszadel met boom .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:09

is je paard misschien iets scheef bespierd?
dat merk ik namelijk met de ijslandermerrie die ik voor iemand rijd, die is scheef bespierd en dta merk ik met mijn boomloosje direct
met boomzadel voel ik het vrijwel niet, mar daar merk je het weer door haar gedrag

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:11

Daar dacht ik eigenlijk ook aan?
Misschien is ze ook nog in de groei?

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:00

ze is nog maar 4 dus idd nog in de groei ..
Zou dus volgens jullie eerder iets bij het paard zijn dan bij het zadel ??.. Zal nog eens met mijn instructrice overleggen ..
Bedankt voor de reactie's

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:02

Doordat je met bitloos je paard beter voelt zou dat dna inderdaad te voelen zijn. Ieder paard is namelijk scheef van nature, daarom is rechtrichten zo belangrijk: om de bespiering aan beide kanten vrijwel gelijk te krijgen, en ook zodat het paard niet 1 been meer belast, en ook nog ergens anders gaat compenseren.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:03

heb je voor de zekerheid geen ander paard in de buurt waar je m even op kan leggen? Als je dan nog duidelijk scheef zit dan is het echt je zadel.
En wat voor boomloos zadel is het?

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:08

ja zijn paarden genoeg, zal dat inderdaad even proberen (Dat ik dat nou zelf niet bedacht had :o )
Het is een barefoot zadel de london.. Als ik het goed heb..
Maar zal hem morgen inderdaad eens op 1 van de andere paardjes leggen..
Thanks

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:20

ben benieuwd!
Laat je het even weten?
Ben een groot voorstander van de Barefoot en kan mij haast niet voorstellen dat het daar aan ligt...
Al zou dat in dit geval wel beter zijn dan dat het aan ja paardje ligt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:42

Als het zadel recht op het paard ligt en je het toch het gevoel dat het scheef ligt zou je het zadel eens aan beide zijden op moeten meten. Zijn die gelijk dan ligt het iig niet aan het zadel.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:58

Is je paard niet erg links of rechts gebogen? Misschien kan het daardoor zo ogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:23

Het kan overal aan liggen , alles kan scheef zijn :)

Je paardje , jezelf , maar ook het zadel , overal gaat wel eens iets fout , zelfs bij de duurste zadels , dus ook Barefoot kan wel eens een misser hebben , ondanks kwaliteits-controles tijdens en na de productie.

Helaas.

Het is dus altijd nuttig om even na te (laten) kijken of je zadel wel goed symmetrisch is , als je het gevoel hebt dat je niet recht kunt zitten :j

Maar het kan bijvoorbeeld ook aan zoiets sukkeligs liggen als de lengte van je beugelriemen , dat de ene wat langer is dan de andere :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:26

Ik zie dat je in eelde woont, je mag anders best mijn barefoot cheyenne eens een keer op het paard leggen en kijken of je dan nog scheefheid voelt, dan is het snel duidelijk waar het aan ligt.. :)

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:26

Hey , allemaal erg bedankt voor de reactie's we gaan vrijdag het zadel na laten kijken .. En we gaan dit weekend even puzzelen met de andere zadels .
"Sodeletuut bedankt voor je aanbod , we hebben hier een cheyenne liggen en die gaan we dit weekend ook even proberen.