welke merken zadel hebben diepe zit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

heavenley

welke merken zadel hebben diepe zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 17:40

hallo allemaal

ik ben opzoek naar een dresuurzadel 18 inch midium zadel maar wel met een DIEPE zit
welke merken/model kan ik `t beste voor kijken
hebben jullie ervaring mee
(heb een dikke kont)hahaha
graag hoop ik op wat reacties
er zijn zoveeeeeel zadel

Natasjaa

Re: welke merken zadel hebben diepe zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:43

Mijn dikke kont vindt de Zaldi New Kent wel lekker zitten, diepe zit, en lekker veel wrong, zonder te dwingen!

Fryso heeft ook diepe zit, en Kentaur ook wel, k zelf vond met name de Elektra erg fijn zitten! (paste helaas niet op mijn paard). Hopelijk heb je hier wat aan, wat je anders Ook kan doen, is gaan proberen, ga naar een winkel, en ga op zo veel mogelijk verschillende zadels zitten, en kijk dan uiteraard met een zadelmaker wat er ook geschikt is voor jouw paard! Succes in ieder geval...

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:44

KN ;) en de anky's ,,hulsebos

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:45

euroriding luxor en titan

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:46

Ik vind dat tegenwoordig helaas bijna alle zadels een diepe zit hebben. Om er een paar te noemen: Passier, Hulsebos, JC, Euroriding, Ainsley en Kieffer. Zadels van het merk Stübben zullen je dan niet bevallen, deze zijn relatief vlak. Mijn ervaring is dat je met meer kont juist beter voor een minder diepe zit kunt gaan kijken. Bij een diepe zit wordt je met meer achterwerk snel naar voren gedwongen.
Succes met zoeken!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:04

Aah hobby dat vind ik juist niet. Ik heb ook wel een dikke r**t vind ik :D maar ik vind dat wel aangenaam om zo wat vast te zitten in het zadel. Voor mij en mijn paard komt nu vb de uitgestrekte draf, doorzitten eraan, maar zonder diepe zit of kniewrongen ga ik van letter M tot letter K *poing poing poing poing* :) dus ik vind het wel aangenaam. Zo'n zadel is ook een kwestie van proberen wat fijn is en wat niet :)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:09

Ik wil zelf kunnen bepalen in welke stand ik mijn bekken houd en dat lukt niet in een zadel met diepe zit. Vaak is daarin maar één stand mogelijk. En zoals ik al opmerkte word ik vaak voorover gedrukt door een diepe zit. Juist in middendraf wil ik mijn bekken kunnen kantelen en niet afhankelijk zijn van het zadel. Een zadel is natuurlijk altijd persoonlijk (hou zelf dus ook niet van kniewrongen :D )

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:13

Kentaur Penelopa & Prestige Top Dressage

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:14

Maaaaarrr hobby toch, je weet niet wat je mist ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:15

Mijn Barnsby AVG, maar die is alleen nog tweedehands verkrijgbaar meen ik.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:17

Whaha, jij ook niet (heb een heerlijk bikkelhard, vlak zadel op mijn paard liggen zonder wrong) :D
Denk dat ik op een andere manier zit...

Tiloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:23

Kieffer Inzell heeft ook een diepe zit. Weet alleen niet zeker of deze wel geschikt is voor het wat vollere achterwerk:P maar dat idee heb ik bij alle zadels met een diepe zit. Die mening is natuurlijk wel weer per persoon verschillend!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:23

Hobby schreef:
Ik wil zelf kunnen bepalen in welke stand ik mijn bekken houd en dat lukt niet in een zadel met diepe zit. Vaak is daarin maar één stand mogelijk.

Die stand is wel de stand die je aan moet houden, de stand waarmee je alles goed in kunt werken. Die zit meestal alleen niet goed als je verkeerd zit, dacht ik ;)
Ik zag hier ook KN staan, maar die vond ik dus helemaaaal geen diepe zit hebben. Juist erg vlak. Ik heb zelf een Stuben, die zit er een beetje tussen in.
Die van Anky zijn zoieso heel diep! :)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:27

ik zweeeer bij hulsebos :D zijn zowieso wel dieper dan de kn en anky..

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:46

wil niet wijsneuzig doen, maar kieffer inzell is een halfdiepe zit :)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:20

@CCindy, ik ben van mening dat ik mijn bekken moet kunnen gebruiken om de bewegingen van het paard te kunnen volgen. Dat lukt niet als mijn bekken geblokkeerd wordt door het zadel. Vandaar dat ik zelf mijn bekkenstand wil kunnen bepalen. In een diep zadel wordt mijn bekken naar voren gekanteld en kom ik dus naar voren te zitten.
Sorry trouwens voor het off-topic gaan...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:13

Mijn Kentaur Medea II! Overigens is deze te koop omdat de inch maat te groot is. Ik heb nu een zadel met een kleinere inch maat gekocht, dus vandaag de verkoop....

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:23

Kentaur elktra heb ik heerlijk zadel

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:45

Hulsebos :D

Tiloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:40

x_Quinta_x schreef:
wil niet wijsneuzig doen, maar kieffer inzell is een halfdiepe zit :)

Ik heb er toch echt een gehad met een diepe zit.. misschien was dat dan nog weer een andere versie ofzo.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:45

Ik vind trouwens dat er wel verschil is tussen een diepe en een gedwongen zit. Heb zelf de Kentaur artemis,lekker diep maar niet gedwongen. Ik heb op de prestige top dressage gezeten en daarbij word je bovenbeen echt naar achter gedwongen. KN overture is ook z'on zadel. Z'on vaste zit vind ik persoonlijk niet fijn. Maar een diepe zit wel.

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:47

heb zelf 2 zadels van kentaur.. Hele fijne zadels lekkere diepe zit, en lange blade.. Da vind ik zelf ook fijn omdat ik groot ben.. Succes ermee! Ps er zijn ook veel winkels waar je een zadel kunt uitproberen, zodat je zeker een goede keuze maakt!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:05

Fryso.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:11

Ik heb zelf de KN Allegro, die heeft ook een diepe zit. De Stubben Maestoso heb ik ook geprobeerd, die vond ik ook heerlijk zitten maar die lag niet helemaal lekker voor mijn paard jammer genoeg... De Kieffer Lusitano is erg diep maar die vond ik minder.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:21

SamDoelen schreef:
heb zelf 2 zadels van kentaur.. Hele fijne zadels lekkere diepe zit, en lange blade.. Da vind ik zelf ook fijn omdat ik groot ben.. Succes ermee! Ps er zijn ook veel winkels waar je een zadel kunt uitproberen, zodat je zeker een goede keuze maakt!

Klopt! Ik zou een zadelpas-service toch wel adviseren hoor :) Dan ziet ook iemand hoe het zadel ligt wanneer je ermee rijdt :)