Mijn moeder heeft een Haflinger gekocht. In de eerste plaats voor mijn zusje. Die er ook mee bij de ponyclub gaat rijden. En er af en toe mee op concours gaat als het er het seizoen voor is. Maar ik mag er ook gewoon op rijden en mijn moeder gaat er ook gewoon af en toe op rijden. We hebben alleen geen zadel en hoofdstel erbij gekregen.
En nu weet ik niet wat voor een zadel we moeten kopen. We gaan iniedergeval naar een winkel. En dan laten we die komen op stal. met een bus met een stel zadels erin. Zodat het gepast kan worden door iemand die er echt verstand van heeft.
Maar ik weet nou echt niet wat ik nou moet doen. Toen wij proef gingen rijden toen reden we volgens mij op een dressuurzadel en dat zat voor mijn gevoel toch wel heel fijn lekker diep. Maar met een veelzeidigheidszadel kan je meerdere kanten op. We hebben ook een Welsh cob die we huren. en die heeft toevallig een Wintec zadel. En ik geloof dat dat een veelzeidigheidszadel is. En daar zijn wel heel tevreden over! Het is zo dat mijn zusje 11 jaar is en ik ben 26. Mijn zusje moet dus nog groeien. En ik en mijn moeder dus niet meer.
En we zijn niet echt van die super goede ruiters. Ik krijg wel priveles en mijn zusje gaat dat ook krijgen op deze haflinger. En mijn moeder die hobbelt gewoon maar wat voor haar eigen.
Al krijgt ze weleens tips met het rijden.Ik wil gewoon een goed zadel voor ons alle drie. Zodat we niet de rug van de pony kapotrijden.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven. Ik hoop niet dat jullie mijn verhaal te rommelig vinden

Groetjes,