DK zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

DK zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 18:44

Ik ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met deze zadels.
Ik heb hierover nog niet veel kunnen vinden op bokt.

Ik ben ook op zoek naar de prijsklasses van deze zadels, ook dit kan ik nog nergens vinden.

daniekjuh

Re: DK zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:46

Ja ik heb er 2 keer op gereden bij mijn instructrice, het zijn heerlijke zadels, nog beter dan WOW vind ik zelf, ze kosten rond de 3500... :+

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 08:20

thanx voor je reactie :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:11

Ik weet dat er een gebruiker is die dit zadel op haar NF-pony heeft. Ik zal eens vragen via het Nf forum of ze haar ervaringen hier kan delen.

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:55

Nou hier ben ik hoor! :) Ik heb al een hele tijd een DK zadel voor mijn NF (erg breed en rond, weinig schoft).

De zadels zijn erg duur, maar altijd passend te maken door DK. DK zelf is eerlijk en fijn naar de paarden toe, en weet er ontzettend veel vanaf, ook over de anatomie en spiergroepen bijvoorbeeld.

De zadel zijn nieuw (schrik niet) 3500 euro, en tweedehands zo'n 2000 euro. Je zou bijvoorbeeld ook op marktplaats kunnen kijken of je m nog wat goedkoper ziet. De zadels zijn dan vaak maar 2 a 4 jaar oud. En altijd passend te maken door luchtkussens en een flexibele boom (volgens mij altijd, alhoewel ik niet zeker weet of van maat tank naar arabier ook gaat).

Ik heb toevallig een stalgenootje die er vorige week een gekocht heeft en helemaal in de wolken is (voor haar KWPNer).

Het is echt ontzettend veel geld, maar voor een nieuw A merk zadel ben je ook 1500-2000 euro kwijt. Ik heb toen voor DK gekozen na alles geprobeerd te hebben (heel veel zadels en diverse zadelmakers), ook omdat ik het zadel dan altijd zou kunnen houden, ook al zou ik een ander paard kopen.

Het ging er bij mij voornamelijk om, om een passend zadel te vinden, en als dat een Stubben/Wintec/Knight Rider was geworden was dat voor mij ook goed geweest. Maar die heb ik (nog) niet kunnen vinden :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:06

ik weet noet of dit mischien iets is voor je
maar omdat mijn zadel niet paste heb ik ook een nieuw zadel gekocht nu ben ik uitgekomen op deze
http://www.dt-saddlery.de/produkte/saet ... ettel.html

deze zijn ook ter plekke aan te meten aan je paard (boom en kussens)
en wat gunstiger als de DK zadels
het enige wat met het DT zadel is dat die met wol gevuld is maar wel gunstiger is in prijs (1100 euro nieuw)

hij zit ook nog eens lekker en hij ligt perfect op mijn paard (wat het belangrijkste was)
hij ziet er wat krom uit op die site maar als ik hem volgende week ga ophalen wil ik wel graag foto's maken voor je.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:42

Eind november komt danny kroetch weer in Nederland. Via Geer Geertsen kun je een afspraak maken en wellicht een dagje meekijken. Ik doe dat ook en ben zeer benieuwd. Ik heb zelf een ouder model DK zadel gekocht 2e hands en er komt ook een springzadel bij. Zou voor mij een verademing zijn eindelijk een goed passend zadel op mijn paard haar rug te hebben. Qua leer vind ik ze van veel mooiere kwaliteit dan de wow en ook qua stabiliteit zijn ze meer vergelijkbaar met een gewoon zadel. Maar Wow is een mooi alternatief, mits je de juiste kussens voor je paard erbij hebt.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:09

Thanx voor de reacties :)

Ik weet idd dat Danny in November komt, heb al eerder contact met hem gehad.

Ik ben intussen na flink oriënteren op een Wow zadel uitgekomen en daar wacht ik nu op :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:13

Goede keuze! +:)+

Wel grappig om hier te lezen dat DK beter zou zijn dan Wow.
Terwijl bijvoorbeeld Kerry Sharp juist gestopt is met DK en alleen nog Wow doet omdat DK absoluut niet voldeed en dat voor nog een buts meer geld dan Wow ook.

Pasdedeux: een nieuwe Wow heeft ook de stabiliteit voor de ruiter zoals een conventioneel zadel. De stabiliteit van het zadel wordt verder bepaald door degene die het aanmeet en dat kan een wereld van verschil maken, wat ook weer effect heeft op de stabiliteit voor de ruiter ;)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:22

Kerry komt morgen ook mijn zadel brengen :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:37

:D +:)+

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:41

Hoi Aimee,

Ik bedoel ook niet de stabiliteit voor de ruiter want ik zit op een wow net zo lekker. Maar een paar paarden die ik ken inclusief de mijne liepen fijner onder de DK omdat het op hun rug rustiger/stabieler lag. Dat zou inderdaad ook aan het aanmeten kunnen liggen. Het beste zadel voor een paard blijft een passend zadel. Ik zie mooie losse ruggen onder zowel wow als dk zadels dus ik denk dat de topic starter een goede keus heeft gemaakt :D

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:45

denk ik ook ;)

Ben iig nu al heel erg enthousiast over het zadel :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:20

Ik heb 4 jaar terug mijn DK zadel besteld bij Danny Kroets. Deze werd gebracht door Kerry Sharp.
Deze heeft dit zadel dus op mijn paard nagekeken. Ik heb er dus in de rondte mee gereden en
hij bevond dat t goed was. Echter t was winter en had mijn inrijdeken eroverheen. Hij had helemaal
niet gecheck of het wel of niet goed was blijven liggen tijdens het rijden. Puntje bij paaltje.
Kerry had de taak om t zadel af te leveren en na te kijken en e.v.t aan te passen. Dit heeft hij
niet naar behoren gedaan. T zadel schoof echt verschrikkelijk! Daar ga je dan met je nieuwe dure
DK zadel.... Later had ik Gert Geertsen gebeld, toen Danny weer in t land was, heeft hij mn zadel
aangepast en lag t perfect. Ik heb t zadel nog steeds en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Wow en DK ze hebben allebei denk ik wel hun voor en nadelen.
Maar t belangrijkste is dat t goed op de paardenrug ligt en dat je niet zomaar 'gebakken lucht'
wordt wijsgemaakt. (wat heel vaak gebeurd) ;(

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:26

Aimee schreef:
Goede keuze! +:)+

Wel grappig om hier te lezen dat DK beter zou zijn dan Wow.
Terwijl bijvoorbeeld Kerry Sharp juist gestopt is met DK en alleen nog Wow doet omdat DK absoluut niet voldeed en dat voor nog een buts meer geld dan Wow ook.

Ik heb dat indertijd van heel dichtbij meegemaakt en kan je verzekeren dat dit volledige flauwekul is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:36

Dat is helemaal geen flauwekul. Dat heeft Kerry Sharp mij persoonlijk verteld, lijkt me nogal een directe informatiebron ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:40

Ik ken Kerry heel goed en ik heb het meegemaakt toen. Ik heb het ook direct van hem. Ik ben bij hem gekomen toen hij alleen nog maar DK deed. Ik weet nog toen hij wilde beginnen met WOW en dat hij vertelde waarom hij begon met WOW. Hij heeft ook nog een tijd DK en WOW tegelijkertijd gedaan en ik weet ook waarom hij met DK gestopt is en dat dat niet zijn eigen beslissing was. Ik snap wel dat hij er nu een andere invulling aan geeft, maar zo was het niet in ieder geval.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:47

Ach..... Andere invulling......
Ik heb zelf ook een hoop dingen waar ik in de loop der tijd anders over ben gaan denken. Niet omdat ik toen per definitie een andere mening had, maar omdat ik er over na bleef denken en zo verder 'leerde'.
Voor buitenstaanders kan het dan lijken alsof je nu ergens een compleet andere invulling aan geeft. In werkelijkheid heb je gewoon je gedachtes beter op een rijtje.

Om dus zomaar zo'n uitspraak als flauwekul af te doen, vind ik nogal kort door de bocht. Zéker omdat mij dat weldegelijk zo is verteld en dus de huidige gedachte weergeeft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:58

Dat Kerry het nu zo vertelt snap ik wel, maar de waarheid is het niet.
Van de 3 dingen die er in de zin staan kloppen er 2 niet
Ten eerste moest Kerry stoppen met DK omdat hij met WOW begonnen was. Hij werkte zich in de markt van DK op die manier.Kerry vond dat ieder paard een luchtzadel verdiende en zocht een goedkoper alternatief.

Ten tweede was Kerry heel tevreden over de zadels van DK. Toen ik hem 2 jaar geleden vroeg welke te kiezen gaf hij aan dat ik beter een DK kon nemen. Hij zei dat ik over WOW waarschijnlijk minder tevreden zou zijn als ik al op DK gezeten had. Dat was nadat hij zelf ze niet meer kon leveren. Ik heb toen een 2e handse gekocht, die Kerry zelf nog voor me is gaan halen ergens in Brabant en heeft deze aangepast. Hij rekende alleen de aanpassingskosten. Hij had veel meer kunnen verdienen als hij mij een nieuwe WOW had verkocht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:05

Je zegt het zelf al..... Twee jaar geleden.
In twee jaar tijd kunnen een heleboel gedachtes veranderen.

Ik vond zelf twee jaar geleden KN nog een fantastisch zadel voor bijna alle paarden :))
Een jaar geleden vond ik Wow nog de beste uitvinding ooit.
Als ik dat laatste zo opschrijf, zullen een heleboel mensen denken: ha! ze is er op terug gekomen, zie je wel, Wow is slecht.
Of in ieder geval iets in die trant. Terwijl dat helemaal niet het geval is, maar ik heb wel mijn gedachtes beter op een rijtje.

Kortom: ik zeg niet dat jouw bericht flauwekul bevat ;)
Mijn bericht echter ook niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:10

Misschien niet, blijft het feit dat hij er niet mee opgehouden is omdat het zo'n slecht product is, maar dat hij het niet meer mocht verkopen. Daarnaast weet hij momenteel weinig van de DK zadels omdat hij die niet meer kan aanpassen, omdat hij het apparaat voor het aanpassen van de boom later heeft moeten inleveren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:32

Waar staat dat het zo'n slecht product is?
Dat is je eigen invulling.

Daarnaast vind ik dus niet dat de door jou opgegeven reden dat Kerry geen DK meer verkoopt feitelijk klopt.
Op dat moment kan dat zo geweest zijn, maar inmiddels heeft hij daar een andere invulling aan gegeven. Mij zou het niets verbazen dat daar een duidelijke gedachtengang achter zit die zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld.

Ik snap wel dat je jouw DK zadel wil verdedigen hoor :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:50

Hij mocht ze niet meer verkopen punt. Hoe moeilijk kan dat zijn? Hoezo zou dat feitelijk niet meer kloppen? Hoe kan je daar een andere invulling aan geven? Ja misschien om het leuker voor jezelf te laten lijken. Maar het feit is dat hij ze niet meer mocht verkopen en dat hij zijn spullen mocht inleveren. En als jij zegt dat ze niet voldeden, zeg je dat het geen goed produkt is.
Ik snap dat Kerry er een mooi verkooppraatje van heeft gemaakt, maar jij praat over iets waar je niet bij bent geweest indertijd en waarvan je de meerderheid van de spelers niet kent.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:22

Nee, dat is dus je eigen invulling. Laat mijn woorden mijn woorden zijn en verdraai die a.u.b. niet.
Ik heb opgeschreven dat DK niet voldeed. Dat betekent dat DK niet voldeed aan de eisen van Kerry, dat is iets héél anders dan dat DK geen goed product is.

Of Kerry nou DK mocht blijven verkopen of niet, doet er voor mij niet toe en is zéker niet iets wat ik van jou (dus indirect) aan moet nemen.
Voor hetzelfde geld bedoelde Kerry dat DK destijds niet voldeed vanwege de negatieve prijs/kwaliteitverhouding ten opzichte van Wow en is hij in de loop der tijd ook nog anders over die zadels gaan denken.