Maat deken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Maat deken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:16

Ik ben aan 't twijfelen welke maat deken m'n paard van bucas nodig heeft (de power turnout light)

Nu heb ik hem even gemeten. En van t midden van zn borst tot en met z'n kont is 't 165 cm En ruglengte (bovenlengte) 120. (het is een smal gebouwd paardje van 1.60m die ook nog eens compact gebouwd is dus een korte rug heeft)

Nu heb ik van de rhino outdoor wug 175. Maar nu twijfel ik dus of ik van de bucas een 175 zal moeten of dat een 165 ook gaat passen.
Het gaat om de bucas power turnout light van vorig seizoen (wil 'm tweede hands van iemand overnemen).

Heb wel van iemand de regendeken van bucas gepast in mt 185 (van vorig seizoen) en die was te groot, en kon idd nog wel zo'n 15 cm korter qua ruglengte.

Dus wie weet hoe die bucas die ik wil valt (liefst ten op zichte van de rhino wug outdoor van vorig jaar) zodat ik dat kan vergelijken... want heb geen zin dat ik een deken tweedehands overneem en die blijkt niet te passen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:27

volgens mij valt Bucas ietsje kleiner dan Rambo, maar wil je het zeker weten zou je er even 2 van dezelfde maat op elkaar moeten leggen als je dat kunt regelen...

Nell_

Re: Maat deken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:46

Ik geloof nooit dat een paard van 1.60 maat 175 heeft.
Mijn pony van 1.38 heeft al 165!
Je vind wel tabellen op i-net. Daar staat dan de schofthoogte van je paard, en welke maat deken erbij hoort :j

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:55

Nou geloof je het niet... maakt mij toch niet uit! Ik weet toch welke maat deken ik op mijn paard heb liggen en wat z'n schofthoogte is...
Volgens die tabellen moet hij een 185 hebben... maar mijne is toch echt heel smal gebouwd en heeft een compacte korte rug!
(Klinkt alsof die erg uit model is, maar valt reuze mee ;) )
En hij heeft echt rhino dekens maat 175 die prima passen! Heb ook een bucas maat 185 gepast van een stalgenoot en die is echt te groot.
je mag best even komen kijken hoor, als je t niet gelooft ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:08

bij een smal paard met een erg korte rug en weinig front zou het wel prima kunnen...

ik rijd nu een jonge Lusitano-merrie van 1.55 die nog vrij smal is en die zwemt ook enigszin in de 185 Bucas die ze nu op heeft... :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:13

Ja hij heeft ook weinig front, echt een smalle borst ;)