Welke singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 13:12

Mijn pony heeft sinds een paar weken een aardig buikje gekregen, nou heb ik een probleem met mn singel. Deze trekt naar het smalste punt en mn zadel wordt meegetrokken. Deze ligt dus veel te ver naar voren. Nou wil ik eerst een andere singel proberen aangezien mn zadel pas nagekeken is door de zadelmaker en ik er van de zomer geen last van had (toen was hij niet zo rond). Ik zit te twijfelen tussen deze twee van kentaur, de geneva en de parma http://www.kentaur.cz/en/girths.html.
Wie heeft er ervaring met deze singels? Of hebben jullie een ander in gedachten? Ik wil een leren singel in de lengte van 50 cm.

StillAngel

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:13

Een bontje om een gewone singel doen?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 13:17

De singel zelf trekt naar voren, denk niet dat ik dat met een bontje op kan lossen. Toch bedankt

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:24

Ik had met mijn merrie precies hetzelfde probleem. Bij mij bestond de oplossing uit twee dingen. Het zadel is aangepast door een zeer goede zadelmaakster die de takken van de boom iets heeft verlengd zodat het zadel niet meer zo gemakkelijk over de schouder schuift EN een singel van het type Parma. Ik vindt dit echt een hele fijne singel en hij blijft goed liggen.