Ik heb een barefood london zadel. Dit zadel heb ik al 2 jaar en heeft altijd goed gezeten. Sinds 2 maanden zit het zadel niet meer zoals het heeft gezeten. Het schuift naar voren tot net iets over de schouder. Daarnaast als ik mijn paard afzadel zitten er op de rug naast de ruggengraat 2 droge plekken terwijl de rest nat is van het zweet en soms zitten de haren op die plekken niet glad.
Hoe kan het komen dat het zadel ineens niet goed meer past, terwijl een boomloos zadel zich aan hoort te passen aan het paard.
cherish
Geplaatst: 01-10-09 17:25
raar dat hij nu opeens niet meer past, heb ook de london gehad maar ook weggedaan omdat hij naar voren schoof. als het zadel naar voren schuift verklaard dat ze haren die niet meer glad liggen. maar een boomloos zadel hoort zich wel een beetje aan te passen maar past zeker niet op elk paard. bij mij lag die dus niet goed dus heb nu een nevada en die ligt goed. toch ben ik niet overtuigd van de goede drukverdeling, deze geeft ook droge plekken. dit zadel heb ik als zadel voor erbij.
maar de enige reden die ik kan bedenken is dat je paardje een dikke grasbuik heeft gekregen??