Vraag over springschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lovepieff

Vraag over springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:50

haai,
ik heb hele mooie rubbere springschoenen gezien( met van die randjes er in)
Afbeelding

maar ik vraag me af, wat de voordelen zijn dat ze van rubber zijn, behalve dat t makkelijker schoon te maken is. en wat de nadelen zijn, want ik heb zelf altijd van die vrij dikke zwarte stoffen springschoenen maar kvond deze zo gaaf, dat ik eerst even wou informeren! :D :o

Alvast bedankt! :D

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 30-09-09 07:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Caps uit de titel.

chivaldi

Re: VRAAG OVER SPRINGSCHOENEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:52

ik heb geen verschil hoor. deze zijn ruwer dus kunnen misschien iets schuren maar heb er bijna nooit last van!

Aelin

Re: VRAAG OVER SPRINGSCHOENEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:05

ik heb ze in rubber en ik heb ook 1 paar met stof en bont. Mijn paard vind ik lekkerder lopen met rubbere springschoenen!

stijntilla

Re: Vraag over springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:49

Bij ons heeft een paard op stal wonden gekregen van de rubbere springschoenen, Die rand is harder en kan gaan schuren.. Al hebben deze een afgeronde boven kant en zal het wel mee vallen!, Ik vind zelf de neoprene/stoffen mooier en fijner:) maar dat is persoonlijke keus.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:51

Ik heb altijd de "stoffen" springschoenen voor mijn paard.

De rubberen gaan wat sneller kapot is mijn ervaring.
En met lopen maken de rubberen nog al eens een apart geluid!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:25

Rubber kan sneller schuren omdat het harder is. Ook heb je sneller last dat het gaat scheuren/ kapot gaat. Wat je bij rubber ook vaak ziet is dat het klittenband sneller los gaat, omdat het minder goed op rubber te stikken is (de stiksels dus).
Daarentegen is rubber een stuk goedkoper en heeft verder dezelfde functie. Als je paard er geen plekjes van krijgt is er niets mis mee hoor. Je zou alleen misschien een keertje vaker nieuwe moeten kopen.

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:57

Sommige rubberen springschoenen drogen snel uit, waardoor 't ook gemakkelijker scheurt.. Maar ze zijn ook gemakkelijker schoon te maken, wat wel echt een voordeel is en zijn ook idd goedkoper. Dus mochten ze stuk gaan...

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:05

Ik heb ook rubberen voor mijn pony gehad. Die had na een uur rijden echt open wonden ervan! Ik ben dus van de rubberen af gestapt ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:36

Ik gebruik nooit rubberen springschoenen, nooit gedaan ook. Ik heb er al teveel paarden schuurwonden zien krijgen van die ruberen springschoenen. Voordeel natuurlijk is dat ze goedkoper zijn, en makkelijk schoon en droog te krijgen zijn.
Ik gebruik zelf de goedkoopste neoprene springschoenen, hier heb ik zelf niks over te klagen. Ze houden het lang uit!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:52

ik heb zelf ook neoprenen, die houden het tenminste langer dan 2X dragen. Bij mij gingen rubberen erg snel scheuren

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:44

Wij gebruiken zowel de rubberen als de stoffen. De stoffen zijn inmiddels aardig versleten en de rubberen (veel eerder aangeschaft) nog helemaal intact.
Voordeel van de rubberen vind ik dat deze met natte bodem juist niet zo schuren als de stoffen waar het zand dan aan blijft plakken.
En ze zijn makkelijk schoon te maken, even tegelijk met de benen afspuiten.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:07

Bij sommige mensen schuren ze;)

Ik heb ze ook, nog nooit last van gehad! Ik vindt ze heerlijk om te gebruiken;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:10

Mijn ervaring met de rubberen, is dat paardlief ze zomaar kapot heeft. Ik heb haar springschoenen om omdat ze anders haar ijzers aftrapt en de rubberen slaat ze dus ook kapot. Neoprenen daarintegen blijven altijd mooi heel.
Maar ik ben wel met je eens dat deze leuker zijn als die saaie zwarte :j .

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:18

stijntilla schreef:
Bij ons heeft een paard op stal wonden gekregen van de rubbere springschoenen, Die rand is harder en kan gaan schuren.. Al hebben deze een afgeronde boven kant en zal het wel mee vallen!, Ik vind zelf de neoprene/stoffen mooier en fijner:) maar dat is persoonlijke keus.

Hetzelfde geld voor mij. Stalgenootje had ze om met longeren, hele (snij)wondjes...

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:23

Ik had ook dat soort springschoenen, alleen mijn paard kreeg en een soort schuurwonden van. Dus voor mij geen rubber springschoenen.

jesse21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:43

ik heb nooit rubberen gehad,

altijd neopreen.

Zo´n wondje is wel banketstaaf´g hoor