Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Voordeel aan korte singelstoten vind ik dat het makkelijker aan te singelen is, de stoten zitten dan meer op handhoogte zeg maar. En de gespen van de singel zitten met mijn constructie, die dus qua singel vergelijkbaar is met lange singelstoten, steeds in mijn been te prikken. Dus ik heb liever korte singelstoten, maar de singel die ik nodig heb kon ik alleen in dressuur vinden
Het is maar net wat je zelf het prettigst vindt, heb je de mogelijkheid om eens met een zadel met lange en eentje met korte singelstoten te rijden? Zodat je kunt voelen? Ik weet niet waar je woont maar ik heb dus allebei in 1 zadel
Kom maar langs hoor als je wil. gitbadru schreef:Uhm..., waar is dan tussen 2 kakbulten? haha.
Aardig van je. ik rijd nu alleen met een lange en toen ik vroegah op de manege reed reed ik meestal met korte. ik heb het verschil nooit zo gemerkt.Ik weet wel dat het aansingelen als je op[ je paard zit makkelijker is met een lange singel, maar intussen ben ik ook gewend om wat verder naar beneden te buigen, dus dat maakt ook niet uit, ik denk dat ik toch maar dan voor lange stoten ga.
Dank jullie wel!!
ik heb bij allebei m'n paarden 2 verschillende (1 lange 1 korte) en ik vind dat lange toch echt veel prettiger! geen 'gehannes' met zweetbladen die ik omhoog moet houden etc.