Ervaringen Trekker Endurance Pro en Pro Endurance Classic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Ervaringen Trekker Endurance Pro en Pro Endurance Classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 14:23

Hoi bokkers, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de volgende zadels: de Trekker Endurance Pro en/of de Trekker Pro Endurance Classic. Ik heb zelf vandaag de Trekker Endurance Pro geprobeerd, wat op zich prima zat (wel even wennen als je een Barefoot Cheyenne gewend bent) via Green Distance.

Ik heb zelf een paard met een hele korte rug, een behoorlijk ronde bouw, weinig schoft en aangezien ik wat fanatieker ga rijden (dressuurmatig en lange bosritten), wil ik een wat degelijker zadel dan de Barefoot.

Ik ben alleen niet heel enthousiast over dat voorboogje :+ , maar ik besef ook dat ik niet teveel eisen kan hebben m.b.t. het uiterlijk van het zadel, aangezien ik een paard heb met een HELE moeilijke rug en een zeer compacte bouw. De meeste zadels zijn te lang en te massaal namelijk en dan moet je wat ;) . Hij paste mijn paard prima, je kunt het zadel aanpassen, als je paard fysiek verandert en je kunt er een gewoon dekje onder doen (het is een boomloos zadel met fijne kussens voor optimale gewichtverdeling).

Wie oh wie kent deze zadels, heeft er ervaringen mee en weet iemand ook de daadwerkelijke verschillen misschien tussen de Classic en de Endurance Pro? Ik heb dus alleen de laatste getest, de Classic had ze helaas niet bij zich. Ik begreep dat bij de Classic vaste wrongen zitten, hoe zitten die, dwingen ze je in de houding?

Als je iets weet over een van deze zadels (of allebei), let me know graag. :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:45

Ik heb de Classic. Vind het een degelijk zadel van een goede kwaliteit. De kniewrongen heb ik geen last van omdat ik er (net)niet tegenaan kom met mn knieen als ik gewoon zit. Maar ik vind het opzich wel fijn dat ze erop zitten, je benen kunnen namelijk niet ineens of te veel naar voren zwieren ofzo, dan komen ze de wrongen wel tegen.
Door de verstelbare voorboog past dit zadel tenminste en behoud het ook netjes zijn vorm als je m eenmaal ingesteld hebt. Ook vind ik het wel een prettig ding om vast te grijpen bij een onverwachte sprintactie :+
Dit is tot nu toe het eerste zadel wat voor mn ponypaard echt goed past. Helaas ben ik zelf nogal claustrofobisch aangelegd en wil ik ten alle tijde snel van mn paard af kunnen glijden, en de achterkant van de zitting belmmert me daarin. Daarom staat het zadel dus ook te koop. (Advertentie moet nog gemaakt worden)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:43

Ik heb de Pro met traploos verstelbare fork/pommel, kniewrongen die er af kunnen, langer zweetblad. Dit zit op de classic niet standaard.

Kijk anders even bij Buitenzinnig.nl daar staat een goede uitleg over beide zadels.

morelia

Re: Ervaringen Trekker Endurance Pro en Pro Endurance Classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:41

Ik heb hem ook gehad, maar ik denk een oudere versie waarvan je de pommel niet kon verstellen. Ik vond het lastig op en afstijgen vanwege de hoge achterkant. Het zadel zat wel heerlijk en mijn paard liep er prima onder, ook op de lange intensieve ritten. Op en afstijgen vond mijn paard vreselijk met dit zadel dat moest echt vanaf een krukje.( achteraf gezien ook omdat ik altijd de pommel vastpakte met op/afstijgen en dat misschien heel vervelend aanvoelde voor mijn paard) Mede hierom en omdat ze er wat uitgroeide ben ik overgegaan op een ander zadel.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:21

Ik heb de trekker pro endurance , waar ook de knie wrongen vanaf kunnen. Fijn zadel om mee te rijden, ligt goed op een zeer dikke haflinger waar vrijwel geen enkel zadel op wilde blijven liggen en vooral wat paste.

Toch staat het zadel sinds vanmiddag in de verkoop.
Gebruik het zo weinig door medische redenen van zowel mij als van mijn haflinger,

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:23

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik dacht gisteravond nog 'hmmm, er zijn amper mensen op bokt met een van deze zadels', hahaha, maar gelukkig, ze zijn er dus wel! :D

Laura1986, ik had jouw dus een PBtje gestuurd, omdat je zadel te koop is. Ik zal je later even terug PBen. Jij hebt ook een paardje met een extreem korte rug en ronde bouw, toch? Meen me zoiets te herinneren.... Verkoop je je zadel echt alleen vanwege die achterkant en het feit dat je er niet snel genoeg van af kunt springen? Heb je zo'n heftig paard, joh? ;)

Singasong, het zadel wat jij beschrijft heb ik gisteren dus getest. Fijn zadel inderdaad, maar ik denk dat ik ze toch liever beiden ga uittesten en ook wat langer dan even zo rond rijden. Het is toch weer een rib uit mijn lijf, dus ik ga niet over 1 nacht ijs. Ja, ik heb ook al contact gehad met Don van Buitenzinnig (moet haar ook echt even terug mailen nog), maar ik heb dus ook contact met Esther van Green Distance en zij is langs geweest, wat ik heel fijn vond. Ik heb beide beschrijvingen gelezen van beide zadels, maar het blijft toch een kwestie van uitproberen. Daarbij ben ik geinteresseerd in jullie verhalen, jullie ervaringen.

morelia, het opstijgen ging gisteren bij mij prima. Ja, je moet je been wat hoger tillen, maar ach.... Ik ben zoooo lenig. ;) Wel fijn om te lezen dat je paard er goed onder liep, ook bij die lange intensieve ritten. Dat vind ik HEEL belangrijk, juist omdat ik de bosritten intensiever wil gaan doen in de toekomst (misschien endurance ooit). Hoe groot is jouw paard? Ik heb er een met maatje 1, 45m, dat is niet zo hoog, he. Dat zal ook wel schelen, denk ik. :)

Jomaro, wat vervelend dat je vanwege medische redenen niet meer kunt rijden? Sterkte ermee :(:) !!!
En heb je een advertentie op bokt gezet voor dit zadel, dan wil ik in elk geval even kijken.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:19

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 12:45

Jomaro, bedankt!
Is het nou een zwarte of niet? Ik ben op zoek naar een bruine, want zwart staat te hard bij mijn goudkleurige Sam. ;)

Ik ga ze beide nog eens goed testen in elk geval, dus het duurt nog even voordat ik de definitieve beslissing neem, maar ik denk wel dat het een van deze zadels gaat worden (aangezien ik niet zo heel veel keus heb en mijn paard er heel goed op loopt). ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:47

Ik heb hem ook gehad als testzadel, maar helaas terug moeten sturen.
Paste goed op de korte rug van Silence en ik vond hem heerlijk zitten.
Maar helaas kwam ik eraf met verschrikkelijke rugpijn en heb daar ook meerdere dagen last van gehad.
Dat ik echt met tranen in mijn ogen rond heb gelopen.
Dus ik vond het het niet waard om ermee door te rijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 12:52

Rugpijn? Jeetje, hoe kwam dat dan?

Daarom wil ik ze ook wat langer testen, want nu heb ik vrijdag even rond gereden en mijn eerste indruk is heel positief, maar ik heb geen zin om straks weer tegen zaken aan te lopen en op zoek te moeten naar een ander zadel. Het kost me al centen genoeg, die zadelgrappen. :D

Silence

Re: Ervaringen Trekker Endurance Pro en Pro Endurance Classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:56

Geen idee hoe het kwam. Zo extreem had ik het echt nog nooit gehad.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:52

Silence schreef:
Geen idee hoe het kwam. Zo extreem had ik het echt nog nooit gehad.

Vaak kan je last van je rug krijgen als het zadel niet goed ligt. Te ver achterover of te ver voorover. Bij het trekker pro endurance zadel heb je erg veel steun door de hoge lepel. Dan kan ik mij goed voorstellen dat je last kan krijgen als het niet op de juiste plek de steun kan geven.

Heb veel zadel gehad en veel zadels lagen niet goed, wat dus direct te merken was aan een zere rug van de ruiter.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:43

Het kan ook liggen aan de houding van de ruiter. Als je bijv. met een te holle rug rijd kun je dit soort klachten ook krijgen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:27

singasong schreef:
Het kan ook liggen aan de houding van de ruiter. Als je bijv. met een te holle rug rijd kun je dit soort klachten ook krijgen.

Dat klopt wel maar dan zou je het vrijwel bij elk zadel moeten hebben, ze had het echt bij het trekker pro zadel.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:22

jomaro schreef:
singasong schreef:

Dat klopt wel maar dan zou je het vrijwel bij elk zadel moeten hebben, ze had het echt bij het trekker pro zadel.

Klopt, maar dat zadel lag ook voorover. Volgens mij had het dus anders afgesteld moeten worden en is het niet echt een ´eerlijke´ test.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:27

laura1986 schreef:
jomaro schreef:

Klopt, maar dat zadel lag ook voorover. Volgens mij had het dus anders afgesteld moeten worden en is het niet echt een ´eerlijke´ test.

Nee, dat lijkt mij ook niet.
Wat jammer Laura dat je dit zadel toch moet verkopen. Heb je het IJslander model wel eens uitgetest van Trekker? Daar kun je heel makkelijk vanaf glijden bij gevaar.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:06

Ik wil echt even geen zadel meer aanschaffen. Eerst maar eens zorgen dat ik er uberhaupt weer op durf, en dat doe ik liever zonder alles of met een barebackpad. Misschien raar, maar dat voelt voor mij nu het veiligste.
Ijslandermodel heb ik niet getest, wel in het echt gezien en ik vond de kussens erg smal (zeker in vergelijking met de Trekker Endurance)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:30

laura1986 schreef:
Ik wil echt even geen zadel meer aanschaffen. Eerst maar eens zorgen dat ik er uberhaupt weer op durf, en dat doe ik liever zonder alles of met een barebackpad. Misschien raar, maar dat voelt voor mij nu het veiligste.
Ijslandermodel heb ik niet getest, wel in het echt gezien en ik vond de kussens erg smal (zeker in vergelijking met de Trekker Endurance)

Misschien hou je straks gewoon je trekker zadel :D
Dan is het vertrouwen weer helemaal terug en heb je een prima zadel die goed op je paardje past. Want zie maar eens een ander zadel te vinden. Volgens mij had je toch ook al vele zadels gehad die vaak te smal waren of te lang.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:53

Twiggy2008 schreef:
Jomaro, bedankt!
Is het nou een zwarte of niet? Ik ben op zoek naar een bruine, want zwart staat te hard bij mijn goudkleurige Sam. ;)

Ik ga ze beide nog eens goed testen in elk geval, dus het duurt nog even voordat ik de definitieve beslissing neem, maar ik denk wel dat het een van deze zadels gaat worden (aangezien ik niet zo heel veel keus heb en mijn paard er heel goed op loopt). ;)

Bruin Havanna ;)