hh happy mouth apple of aurigan dubbel gebroken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

hh happy mouth apple of aurigan dubbel gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 21:13

hoi,

Even kort: ik heb dus een arabier wat nu gewoon met een rvs enkel gebroken watertrens loopt.
Hiermee loopt ze redelijk , maar ik merk dat ze toch gevoelig in de mond is.
Ik zou haar graag een dubbel gebroken bit kopen.
Ik heb keuze uit hh happy mouth apple en aurigan dubbel gebroken bit.
Deze zijn dus met een rond midde stukje en dus niet met zo een plaatje.

Mijn vraag is dus, welke zoude jullie aan raden, mss sprekend uit ervaring e.d.

Mvg Sanne

supersambo

Re: hh happy mouth apple of aurigan dubbel gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:40

Dat is per paard heel verschillend. De Happy mouth heb ik geen ervaring mee, maar toch wel eens mensen gehoord die daar enthousiast voer zijn. De Dubbel gebroken K&K Zijn fijne bitten. Let er wel op dat je niet de 21 mm neemt. Die dingen zijn echt veels te dik. Zeker bij een arabier kan ik me niet voorstellen dat dat past. K&K is er ook in 18, 16 en 14 mm dik. Zelf vind ik 18 nog wel erg dik, 14 is misschien weer iets scherp. Maar ook dat is een kwestie van uitproberen. Veel paarden vinden een dunner bitje juist prettiger in de mond. Het is natuurlijk aan de hand van de ruiter hoe scherp zoiets is.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:58

ben het met supersambo eens :D

ik rijd zelf met een k&k dubbelgebroken bustrens aurigan van 18mm dik hier reageerd mijn paard beter op dan op een enkelgebroken rvs bustrensje of op de k&k dubbelgebroken aurigan 18mm watertrens .

mijn vorige paard reed ik op een enkelgebroken aurigan 14mm watertrens ...het verschilt echt per paard..mischien kan je van stalgenoten of vriendinnen wat bitjes uitproberen?

geef je paard even de tijd om aan het bit te wennen als je niet meteen een reactie ziet/voelt.