Er wordt altijd gepraat over boomwijdte, 31, 32, 33 etc. Maar hoe zit dat nou, 31 wat??? Waar staat 't getal voor? Sommige (synthetische) merken zijn duidelijk en geven de maten aan in cm.
het zijn inderdaad centimeters. Soms staat er ook wel bij fit 3 bijv. Dan is het maar afwachten hoeveel cm dit nu daadwerkelijk is omdat dit bij iedere zadelleverancier weer kan verschillen.
die cijfers die jij noemt zijn weldegelijk de centimeters die de maat aangeven. ze zijn dan wel gemeten bij het uiteinde van de boomtakken. dat is een stukje lager dan de meeste mensen meten.
Aha, maar hoeveel cm is dan bijv een 33 als je hoger meet?
Ik wil een vz, of springzadel voor erbij maar de boommatenworden worden dan dus anders aangegeven (hh zadeltjes bijv) 25 cm ofzo? Of is dat weer te groot?
als je een passend zadel wil, moet je de schoft van je paard/pony laten opmeten bij een goede zadelmaker, dan kun je gericht zoeken naar een passend zadel
tantesam
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-09 12:27
Dank je wel Len38, maar daar ging mijn vraag niet over.
Ik weet namelijkde exacte maat van mijn paard daar ik net een spiksplinternieuw dressuurzadel aan heb laten meten.
het ging erom dat ik de verschillende "meetplekken" niet begreep
Gniffel, denk dat tantesam idd wel weet hoe het verder zit, ze wilde alleen weten hoe het met de boomwijdte zit. waarschijnlijk omdat er in inches voor de zit gesproken wordt en dus in cm voor de boommaat. Dat is nu opgelost.