wolletje over de singel of stoffen singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

wolletje over de singel of stoffen singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 14:57

Ik heb altijd een wolletje over de singel, omdat mijn pony snel wondjes krijgt omdat ze een hele gevoelige huid heeft. Zo'n wolletje werkt prima. Maar laats was ik op de stal en toen werd mij aangeraden om een stoffen singel te gebruiken. Hebben jullie daar ervaring mee?

malloesje

Re: wolletje over de singel of stoffen singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:16

Sommige paarden kunnen wel een allergische reactie geven op neopreen, is iets om in de gaten te houden.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:28

Met een stoffen singel moet je juist erg oppassen, deze worden nl. hard (door zweet) en gauw vuil en kunnen dan juist wondjes veroorzaken. Als je wolletje goed gaat, waarom dan veranderen?

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 15:31

aslo schreef:
Met een stoffen singel moet je juist erg oppassen, deze worden nl. hard (door zweet) en gauw vuil en kunnen dan juist wondjes veroorzaken. Als je wolletje goed gaat, waarom dan veranderen?

omdat iemand dat had aangeraden

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:59

ik gebruikte bij mijn gevoelige pony altijd een neopreen singels, 1 van kiefer. Vind het super dingen en rij tegenwoordig altijd met neopreen singels. Maar zoals bij elke singel, je moet ze wel schoonhouden. zo nu en dan gooi ik ze in de wasmachine en klaar weer.