ik ga mee met Biancavos. "lucht" singels bestaan niet. Wel singels met foam/schuim waar dus wat lucht in zit.
Wat bedoel je met een gevoelige huid? gaat het snel kapot/snel geirriteerde plekken? Wat voor singel gebruik je nu?
Lusitana
Geplaatst: 24-09-09 17:53
Hoesje om je singel en singel vooral goed strak aantrekken is een goedkope oplossing voor die geen nieuwe singel willen aanschaffen. De meeste problemen komen doordat een singel niet goed aansluit en er wrijfing ontstaat tussen singel en huid!
Ik heb verschillende paarden gezien die ondanks de meest zachte singels plekken kregen omdat de baasjes niet strak genoeg aansingelden of de singel te ver naar voren zat, tegen de elleboog. Daar is de huid dun en valt in plooien. Een handbreedte naar achteren is de huid dikker en strakker en heb je meestal geen problemen.
Hier op stal gebruiken we oa een wintec singel met goed resultaat op een paard met superdun velletje en weinig haar, maar dus wel strak zittend.
nobje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-09 09:30
Het word toch wel knap ingewikkeld om uit te zoeken wat er tegenwoordig allemaal op de markt is... Begrijp dat ik nog wat verder onderzoek moet doen. voor t'gevoelige huidje