De eerste was een dubbelgebroken koperen bitje met losse ringen (hierop is de keuze uiteindelijk gevallen, het heeft een flinke tijd geduurd om te vinden wat deze merrie nu prefereert en ik ben dan geneigd te denken "wat goed is moet je niet veranderen")
De tweede was een dubbelgebroken bit (met optie op koper) met vaste ringen... (wat zijn de voor/nadelen hiervan tov losse ringen eigenlijk? Dat was me nl niet duidelijk)
De derde en degene waarover mijn vraag eigenlijk gaat was een Robart pinchless bit... Het was een zilver dubbel gebroken bit, maar het tussen stuk kon draaien... Weet niet goed hoe het uit te leggen maar zoals een rollenbitje stukjes heeft die onafhankelijk van elkaar kunnen "rollen" had dit dus een soort rollend middenstukje waar het paard mee kon spelen. Het zat best gek in elkaar... en leek me niet comfortabel dus ik heb dat bit laten liggen. Mede omdat ik niet wist hoe men er op wedstrijd over denkt (lees: mag het
en om de reden hierboven.... Maar wat zijn nu de voor en nadelen en ervaringen van/met dit bit?http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _14093.jpg
vind ik mooier bij mijn hoofdstel