Uitrijdekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Uitrijdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 11:19

Hoi
Wat voor uitrijdeken gebruiken jullie voor je geschoren paard in de winter? Binnen/buitenbak?
Ik zelf gebruik altijd een van fleece. Met de koude dagen gebruikte ik altijd een gewone hele fleecedeken. Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking en ben van plan om voor de echte koude dagen een iets dikkere uitrijdeken te kopen.
Nu twijfel ik, of een wollen of een gevoerde. Heb er een gezien van 100 gram polyfill.

Nell_

Re: Uitrijdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:11

Mijn pony is niet geschoren, maar staat wel onder een deken. Ik gebruik of een uitrijdeken. Deze is waterdicht met fleecevoering. Ook gebruik ik een hele fleecedeken. Ik kan binnen en buiten rijden. Het hangt van het weer af wat ik doe.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:12

Ik gebruik meestal mijn water en wind dichte met fleece binnenkant, voornamelijk omdat deze zo loopt dat je geen deken onder je kuit hebt :D

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:00

Ik gebruikte altijd een water-/winddichte uitrijdeken, fleece gevoerd.
Bij een gewone fleece heb ik altijd het idee dat er wind doorhaan waait, en dus is het nog erg koud.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:23

Gewoon zo'n uitrijdeken van harry's horse. Waterdicht en met fleece (?). Die doe ik altijd om in de winter, omdat ik eerst nog een stukje naar de bak moet rijden. Wij hebben namelijk geen bak aan huis. :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:26

Ik heb een water/winddichte uitrijdeken van Global. Super deken!

Heb alleen maar een buitenbak ter beschikking, wordt er tenminste wat regen tegen gehouden.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 17:31

Ik heb ook een waterdichte, een met fleecevoering en een zonder.

Met die alleen fleece uitrijdeken heb ik ook (zoals iemand hier boven al zegt) het idee dat de wind erdoorheen komt.

Heeft iemand ook een gevoerde uitrijdeken?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:07

Ik ben nooit echt een uitrijdeken fan geweest, heb altijd gewoon wollen dekens of fleece gebruikt, meestal met hals.

Ik heb overigens weleens een wollen uitrij deken gehad, maar ik vind het zo'n onzin, aleen de achterste rugspieren warm houden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:41

Ik heb een gevoerde uitrijdeken van Harry's Horse besteld. Als ik hem heb zal ik wel melden hoe hij is :)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:28

Ik gebruik altijd de waterdichte met een fleeche binnevoering uitrijdeken, van Rambo!
super tevreden over! 2 in 1 om zomaar te zeggen.. Goede kwaliteit. En als ik het goed heb net nog onder de 50 euro. Maar dan heb je ook wat ;)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:36

fleece van HKM :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:24

_Nann_ schreef:
Ik ben nooit echt een uitrijdeken fan geweest, heb altijd gewoon wollen dekens of fleece gebruikt, meestal met hals.

Ik heb overigens weleens een wollen uitrij deken gehad, maar ik vind het zo'n onzin, aleen de achterste rugspieren warm houden.

Geen uitrijdekens hier

In de endurance zie je vaak dat de borst, hals en schouders gekoelt worden, terwijl er een deken over de achterhand ligt. De rug en broekspieren zijn nl kwetsbaarder voor snel afkoelen en dan stijf worden/bevangen raken. Bij endurance kan de DA dan je afkeuren ivm stijf lopen.

nikky16april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:40

we hoeven niet te scheren!
zijn kort in het haar.
wat voor dekens we gebruiken
emmhh van epplejack geloof ik

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:38

Ik ben trouwens positief over de gevoerde uitrijdeken van Harry's Horse :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:21

Ik heb vorig jaar een uitrijdeken van een stalgenootje overgenomen die ook een borstflap heeft! Is van fleece, ziet eruit als een gewone uitrijdeken, maar aan de voorkant kun je hem dan ook nog dichtmaken!
Heel handig als je alleen maar mag stappen met je paard, kun je toch nog lekker een (niet te lang) buitenritje maken :)
Ik heb er geen foto's van helaas!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:33

Ik heb er verschillende.

Als de bodem echt hard is en je alleen een beetje kan stappen en een paar passen draven gebruik ik een gevoerde. Zoals de Equi-Theme Ushuaia of Blizzard. Die zijn met borg gevoerd en echt super warm. (http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... rijdekens/)

Voor regenachtige dagen heb een een waterdichte met een fleece voering.

Voor hele harde en langdurige regen heb ik zo een van Bucas met een hals eraan. Die zijn alleen minder geschikt om echt wat intensiever mee te rijden, aangezien mijn paard er moeilijk mee nageeft vanwege de ruimte in de hals. Deze zijn wel weer erg fijn voor even buiten stappen zodat ze er toch even uit komen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:06

Ik gebruik gewoon een hele fleece deken.