BR peesbeschermers voor achter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

BR peesbeschermers voor achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:07

Aangezien we dadelijk weer wat slechter weer gaan krijgen en ik op zie tegen al die vieze bandages was ik aan het rondkijken voor iets anders. Nu kwam ik de BR peesbeschermers voor achter tegen. Heeft iemand hier ervaring mee; zijn ze fijn, handig, makkelijk, goede kwaliteit? Je zou denken dat het minder ruimte geeft aan het been t.o.v een bandages, maar volgens mij werken ze hetzelfde?!

Afbeelding

Odysseus

Re: BR peesbeschermers voor achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:09

Die bestaan al heeeel lang hoor. Ik vind ze wel fijn, alleen m'n paard niet. Die loopt dan als een gans, dus ik laat ze af :') .

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:10

Dat ze er al even zijn weet ik, alleen nooit naar gekeken tot nu toe. Over dat lopen twijfelde ik dus ook...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:11

Ik heb ze te koop, mijn jonge merrie accepteert nog niks aan de achterbenen..heb ze in het zwart maat full, 10eur excl. als je interesse hebt hoor ik het wel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:11

Ja dat vind ik dus het probleem, vooral omdat ik een Epony heb en ze alleen in maat FULL verkrijgbaar zijn. Ik vind ze vrij lang, ze belemmeren bij mijn paard de buiging in het sprongewricht, vandaar dat ik ze niet fijn vind.

Waarom kies je niet voor strijklappen als ik vragen mag?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:15

Strijklappen vind ik niet voldoende beschermen! Je zult een keer iets om de achterbenen krijgen... moet er niet aan denken! Ik pak de benen liever goed in :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:19

Misschien 3-in-1-beschermers voor achter?

Het kan ook een goed idee te zijn om zo'n paar tweedehands te kopen voor een kleine prijs en te kijken of ze bevallen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:22

Die van Indra zijn ook erg fijn, maar het moet juist makkelijk zijn ivm modder en slecht weer. Die van Indra heeft een stalgenootje en moet ze meerdere keren per week wassen, dat heb ik met bandages dus ook!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:37

Ze zijn erg fijn, ik gebruik ze met los springen of in de winter in de paddock (dan is mijn paard erg fris).
Het enige nadeel is, dat het elastiek vrij kort is en je paard moet ze ook prettig vinden zitten.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:45

Ik wil ze ook erg graag, maar ze zijn er alleen in maat full evenals die van eskradron helaas.

Maar ik heb er met andere paarden positieve ervaringen mee, maar inderdaad wat _Nicky zegt en het elastiek van eskradron is langer dus die vind ik persoonlijk ook fijner ook vanwege het drukknoopje.