Ik ben heel gelukkig met mijn boomloze ghost zadel. Voornamelijk omdat dat het enige zadel is wat het al bijna een jaar volhoud op de rug van mijn merrie. Maar door mijn studie moet ik op zoek naar een bijrijder. Ik wil het liefst dat mijn merrie uitgebracht gaat worden in wedstrijden aangezien ze daar wel aanleg voor heeft. Echter geen enkele bijrijder die ik tot nu toe heb gevonden kan met mijn ghost zadel overweg. Ze vinden het allemaal erg vervelend zitten en als mijn merrie het komende jaar toch gaat dresuren heb ik het idee dat ik maar beter een dresuurzadeltje aan kan schaffen. Ik heb nu ook een goede bijrijder gevonden die met mijn merrie overweg kan.
Nou ben ik dus op zoek naar een dressuurzadel. Het mag echt niet een duur zadel zijn, voornamelijk omdat mijn merrie nu drachtig is en in april een veulen krijgt. Als het veulen is verkocht en ze weer goed is afgetraind laat ik een zadel op maat maken. Mijn merrie heeft een brede rug en bijna geen schoft. Ze heeft met een kieffer zadel boommaat medium en de wijde boommaat ligt met een bontje ook goed. (ik weet dat het niet ideaal is om een zadel met bontje te passen maar dit hebben we vooral gedaan met het oog op groeien van de buik). Heeft iemand een idee of er ook bedrijven zijn waarvan je zadels kan leasen? Het zadel ligt er maar ongeveer een half jaar op. Ik wil een maand voordat het veulen komt dus in maart stoppen met rijden. Als ze een veulen aan de voet heeft wil ik niet met haar naar wedstrijden toe en dan vind ik dat de bijrijder tijdelijk op de ghost kan rijden.
Wie o wie heeft een idee voor een goedkoop zadel of een leasebedrijf?