Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hestejente schreef:De teugels zitten nergens vast, zoals je bij de gag bits in het artikel wel ziet. De teugels kunnen gewoon vrij bewegen langs de bitring. Verder zit het mondstuk vast, dat kan ook niet bewegen langs de bitring. Daarom heeft mijn bit naar mijn idee géén hefboonwerking.
anneliesdj schreef:hestejente schreef:De teugels zitten nergens vast, zoals je bij de gag bits in het artikel wel ziet. De teugels kunnen gewoon vrij bewegen langs de bitring. Verder zit het mondstuk vast, dat kan ook niet bewegen langs de bitring. Daarom heeft mijn bit naar mijn idee géén hefboonwerking.
Dat klopt maar het gaat om het 'diepste' punt van de bitring tov het mondstuk.
anneliesdj schreef:...Wss iets voor gevoelige paarden of paarden die snel de tong over het bit gooien?...
hestejente schreef:Dus die hefboomwerking heb ik alleen wanneer de teugels los hangen?
Dat het bit stil ligt vind ik een groot voordeel, het zit namelijk tegenwoordig aan mijn halsterhoofdstel en dat heeft alleen een hoge neusriem.