welke inchmaat?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

welke inchmaat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:33

Okay...

Ik mag een onwijs leuk paard gaan leasen, het enige probleem is dat de eigenaar alleen 17 inch zadels heeft en ik daar dus echt niet in pas met mijn dikke billen.

Nu ben ik dus op zoek naar een groter zadel waar ik wel goed in pas. ik ben absoluut niet thuis in zadels en weet niet welke inchmaat ik nou moet hebben. Denk dat het paardje rond de 1.60 is. Ik ben zelf 1.63 en heb kleding maat 44/46.

Welke inchmaat zou ik moeten hebben en weet iemand waar ik eventueel voor tijdelijk een goedkoop zadeltje op de kop kan tikken (ik heb namelijk nog geen idee of het klikt tussen de merrie en mij onder het zadel. Kroelen vond ze wel heel fijn vandaag en ze spreekt me wel heel erg aan)?

chivaldi

Re: welke inchmaat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:42

ik denk zelf een 18 inch. en bij het paardje ligt het eraan hoe breed hij/zij is dan moet je naar de boommaat kijken. maar vraag liever advies aan een zadelmaker.advies is gratis he

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:46

Gaan passen op zadels in een ruitersportzaak, dan kun je het beste bekijken welke zitmaat je nodig hebt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:49

chelletju schreef:
ik denk zelf een 18 inch. en bij het paardje ligt het eraan hoe breed hij/zij is dan moet je naar de boommaat kijken. maar vraag liever advies aan een zadelmaker.advies is gratis he

oh helemaal vergeten erbij te zeggen, maar het moest een medium boommaat zijn :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:08

teruggesneden kamer dikke of dunne kussens enz. enz.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:35

dat is me allemaal niet verteld alleen dat een wintec medium boom goed was..
Ik heb helemaal geen verstand van zadels helaas..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:46

wil je een vzh of dressuur?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:49

Net wat Aslo zegt, ga eens naar een grotere ruitersportzaak waar veel keuze is aan zadels. Hier kan je ze op een speciale steun leggen zodat je er op kunt gaan zitten.
Op deze manier kan je al een beetje voelen wat fijn is en niet.
Verschillende merken en zo ook hun maatvoering van de boommaat. Vraag aan zo'n zaak wat ze 2e hands hebben liggen en of ze een zadelpasservice hebben. Vaak is deze service gratis als je een zadel bij ze koopt. En anders zal de vergoeding meestal rond de € 50 liggen wat ik vaak hoor.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:55

chelletju schreef:
wil je een vzh of dressuur?

dat maakt me in principe niet zoveel uit.
:) ga gewoon lekker recreatie rijden met af en toe wat serieus werk tussendoor.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:55

meggiemeg schreef:
Net wat Aslo zegt, ga eens naar een grotere ruitersportzaak waar veel keuze is aan zadels. Hier kan je ze op een speciale steun leggen zodat je er op kunt gaan zitten.
Op deze manier kan je al een beetje voelen wat fijn is en niet.
Verschillende merken en zo ook hun maatvoering van de boommaat. Vraag aan zo'n zaak wat ze 2e hands hebben liggen en of ze een zadelpasservice hebben. Vaak is deze service gratis als je een zadel bij ze koopt. En anders zal de vergoeding meestal rond de € 50 liggen wat ik vaak hoor.

Dat is idd wel een idee ja!
Bedankt voor de tip :)