pessoateugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

pessoateugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:48

hallo!

ik ben van plan een pessoa teugel + longeersingel te gaan kopen.
alleen nu is mijn vraag, ik heb 2 b pony's met een stokmaat van 122-125 cm.
zou hun een pessoa ook passen? longeersingel is in verschillende maten maar ik vraag me af of
de pessoa hun ook past of is hij in verschillende maten bestelbaar?

en zo niet, weet iemand dan nog een alternatief?

groetjes marianne

Danique07

Re: pessoateugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:50

pessoa kun je zelf zo klein en groot maken als je wil. Ik gebruik hem op mijn e pony, maar laats heeft een C pony van 10cm groter als jou pony hem ook omgehad en dat ging gewoon goed.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:53

Hallo Marianne,

De pessoa, die je in de winkels koopt is eigenlijk maar 1 maat.
Daarom ben ik ze op maat gaan maken , zodat ie altijd past hoe groot of hoe klein de pony /paard ook is.

De echt kan je niet afstellen of bestellen in de kleine maten.

Als ander alternatief zou je een bandage om de achterhand kunnen binden, maar das lang niet zo effectief als een pessoa.

Je kan voor meer info op m'n site kijken (zie onderschrift)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:56

hoi raimondlover!

ik zal eens even kijken, op je site.
want ga hem vragen voor mijn verjaardag en de singel hoeft niet zo heel duur te zijn dus zal eens even kijken!
misschien koop ik er wel 1 je weet maar nooit!
;)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:00

Raimondlover, ik heb hem laatst nog van een E pony naar een C pony gedaan, dan moet dat toch lukken?

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:10

ik zit ook te denken misschien een dubbele longe longeerlijn.
maar het karakter van allebei is heeel verschillend.
pony 1:
welsh x hackney = altijd fris en fruitig
kan echt een merrie zijn en vind het leuk om zich zelf te showen maar verder niets uit te voeren en ook nog hard gaan lopen! ;)
en omdat ik nog geen longeerbak achtig iets heb gemaakt trekt ze nog al langzaam richting stal. maar zodra we vlakbij de stal zijn gaat het opzich wel goed maar ik moet vooral letten dat ik niet te dicht bij de voorhand kom want dan draait ze zich naar mij toe!
pony 2:
een jonge ruin van 4 jaar (welsh x ?) die een klein beetje onzeker is en heel gevoelig. hij moet je echt heel goed vertrouwen want hij kan zo in de stress schieten..
maar ik en pony 2 zijn echte maatjes en hij zal ondanks dat tie nog jong is niet snel een gekke sprong of zo maken aan de longeerlijn thuis. maar ik wil hem graag wat meer spieren laten krijgen want hij heeft eigenlijk geen bespieren op de rug enzo en voor hem is wat afwisseling ook goed, en hij leert er ook van zodat hij, wanneer we gaan mennen (meestal samen met 1) ook beter gaat lopen, hij is al heel erg verbetert sinds we hem hebben vorig jaar november maar ja je kan ook ook niet alles verwachten van zo'n jong beestje.