zadelmaker onvree

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jeanet01

zadelmaker onvree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:45

Nu het zo ver is dat mijn arab uit van huis gaat om beleerd te worden moet er een goed passend zadel komen.
Klinkt redelijk simpel dan kijk je eens wat rond op bokt en vraag je eens wat rond welke zadelmaker er moet komen dus;

- zadelmaker 1 komt met een zadel van 2400 euro welke past (prima beoordeling goed consult maar de prijs is wel aan de maat zeker als na een halfjaar blijkt dat je paard zo veranderd is dat het zadel niet meer past)

- zadelmaker 2 maakt een afspraak belt de eerste keer een uur te laat dat hij het niet red. Tweede afspraak komt ie gewoon niet opdagen zonder iets van zich te laten horen

- volgende zadelmaker wil niet aan huis komen omdat ik 10 kilometer verder woon dan de door hun opgegeven straal of ik dan met mijn paard naar hun toe wil komen dan kan er daar gepast worden en er kan ook in hun bak gereden worden. Ehh ik zoek een passend zadel om mijn paard mee te beleren. "maar mevrouw u koopt toch geen zadel zonder het uit te proberen. Beleerd u hem eerst maar dan kunt u daarna een goed zadel kopen" (waarmee dan ??)

En dan blijven er in de directe omgeving weinig zadelmakers meer over (tja divoza )
Ik snap er echt niks van en begin toch redelijk gefrustreerd te raken.
Heeft iemand nog een idee ?

ineke_

Re: zadelmaker onvree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:48

Waar woon je dan ? Dat is wel handig om te weten voor we iemand uit Zeeland aanraden terwijl je uit Noord-Groningen komt.

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 20:06

noord-oost groningen :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:09

Maar heb eigenlijk dezelfde vraag als de laatste zadelmaker.
Hoe wil je het zadel passen? Met alleen maar erop te liggen weet je nog niet of het past. En dadelijk kun je er zelf totaal niet op zitten, dan zit je er ook mee te kijken. Een zadel zit op het ene paard heel anders dan op het andere paard, laat staan op een bok.
Ik zou eerst er gewoon een simpel zadeltje opleggen. Die hebben ze vast wel bij diegene waar ze hem zadelmak gaan maken? En als ze zadelmak is, dan kun je een zadel passen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:48

Ik heb goede ervaringen met Stoker zadelmakerij uit dronten. Ze komt aan huis, ze komt op mij over als een eerlijke vrouw met verstand van zaken. Ze verkoopt alleen maar 2 merken zadels nieuw, maar volgens mij ook wel 2ehands. Wat me in jouw geval verstandiger lijkt, kans is groot dat je snel weer moet. Zou dan even een paar jaar wachten met een splinternieuwe.

Maar ik ga ook mee met asjemenou.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:34

Tweespan ruitersport komt door heel NL.
Hele kundige mensen met goede service

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:37

Aart van Triest en Wietze Venema in Wijnjewoude............. Aart werd vroeger door zijn vader eerst maar eens 5 jaar naar Engeland gestuurd "om de beginselen te leren"! Kom daar nou nog maar eens om; een part-time opleiding van hooguit een jaar en je bent "master-saddle fitter"!
Yeah, right.............

Eerst goed advies vragen, dan laten beleren.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:48

Je zou een Wow kunnen overwegen. Die kunnen meegroeien met het paard door de makkelijke aanpasbaarheid. Dan hoef je ook niet steeds een ander zadel te kopen. Ik heb nu zelf sinds kort ook een 3 jarige, en mijn oude zadel kan helemaal pas gemaakt worden als ik ga beginnen met beleren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:52

Wat ik doe kwa zadelmak maken, eerst met de barefoot en zo de eerste keren erop, en als ze beetje de ruiter accepteren een (redelijk) passend zadel erbij zoeken en dan verder trainen voor ik een nieuw passend zadel koop.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:31

Ik ga met Inoterry mee.
Mijn wow komt maandag binnen.

Ik ben al met zoveel verschillende zadels in de weer geweest.
bestfit zadelmaker John kool raad ik je al af, omdat deze net als jouw zadelmaker nr 1 de duurste pakt, zegt dat het zadel goed ligt en waar achteraf bij blijkt dat het zadel helemaal niet zo goed ligt als meneer zei.

Ik woon zelf niet echt bij jou in de buurt.
Maar het Wow zadel kent meerdere zadelmakers die het zadel aan komen meten.
Op deze site kan je ongeveer zien waar in nederland er zadelmakers zijn die de Wow aanmeten: http://www.fteltd.co.uk/wow/wowworldwid ... er.htm#The Netherlands
Dit: http://www.wowsaddles.com is de officiele Wow site en op http://www.arieboer.nl zie je de nederlandse vertaling van wat er op de engelstalige site staat.

De prijs van dit zadel ligt echter wel op 2450,00 maar dan heb je een zadel die je helemaal zelf mag samenstellen qua kleur, zitting, zweetbladen etc. En je hebt een zadel waar je paard niet uit kan groien maar die met je paard mee groeit. Dit aangezien het zadel uit losse delen bestaat dat als de boommaat te klein word, er alleen een ander boomdeel in hoeft en het zadel weer gewoon past.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:38

Inoterry schreef:
Je zou een Wow kunnen overwegen. Die kunnen meegroeien met het paard door de makkelijke aanpasbaarheid. Dan hoef je ook niet steeds een ander zadel te kopen. Ik heb nu zelf sinds kort ook een 3 jarige, en mijn oude zadel kan helemaal pas gemaakt worden als ik ga beginnen met beleren.

:j
En het belangrijkste: ze kunnen passend gemaakt worden op een Arabierenrug! Want laten we eerlijk zijn: sommige zadelmerken zijn gewoon niet geschikt voor een AV!