Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Eventueel met halster daaroverheen het hoofdstel en dan zoveel mogelijk met het halster rijden.. De teugel van het hoofdstel heb je er dan bij voor je eigen zekerheid.

Koopto666 schreef:ik rijd sinds afgelopen woensdag bitloos. en vind het echt zoveel beter. Het paard dat ik rijd was erg moeilijk onder controle te houden. maar nu het geen stuk metaal meer in de mond heeft doet ze precies wat ik wil.
voorheen kreeg je dr van galop niet meer terug in draf tenzij je je handen kapot trok. nu is een klein trekje en 'DRRRRRRAF' al voldoende
Vue schreef:Koopto666 schreef:ik rijd sinds afgelopen woensdag bitloos. en vind het echt zoveel beter. Het paard dat ik rijd was erg moeilijk onder controle te houden. maar nu het geen stuk metaal meer in de mond heeft doet ze precies wat ik wil.
voorheen kreeg je dr van galop niet meer terug in draf tenzij je je handen kapot trok. nu is een klein trekje en 'DRRRRRRAF' al voldoende
Als jij een paard terug neemt op een 'trekje' doe je sowieso al iets niet goed.

silvericathy schreef:ja veel beter, want als je neit zo goed kunt rijden hang je meestal toch in de mond en dat heeft die nu niet
Bij mij komen ze pas los van de longe als ze in stap, draf en galop netjes met de armen over elkaar kunnen rijden zonder het paard te storen. Sonja schreef:Maar waar concludeer je dan uit dat bitloos zoveel beter is? Zo te lezen ben je (niet l*llig bedoeld hoor) gewoon nog niet zo'n beste ruiter. Mogelijk vergeeft het paard je dus stomweg meer zonder bit, maar IS het dan ook beter???
Koopto666 schreef:Vue schreef:
Als jij een paard terug neemt op een 'trekje' doe je sowieso al iets niet goed.
ik kan niet in één keer overstappen van een trek in de mond naar meteen alleen met stem. dat moet geleidelijk gaab
) dat ik het tegen TS had.