Vragen over het: Baseline Dressuur zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Vragen over het: Baseline Dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 21:57

Ik ben opzoek naar iemand die het Baseline dressuur zadel heeft.
Dit zadel:
Afbeelding

Mijn vragen:
- Heeft het zadel echt een diepe zit ?
- Heeft het zadel dikke kniewrongen ?
- Zijn de zweetbladen lang of kort ?
- Op wat voor een paard hebben jullie het liggen ?

Groetjes sharon

elias

Re: Vragen over het: Baseline Dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:15

voor die eesrste drie vragen zou je naar naar divoza kunnen(denk heteren voor jou?). ze hebben daar altijd heel veel zadels in de showroom(alle?)
ze verkopen hem iig wel, je moet maar even kijken, weet je meteen of hij lekker zit.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:39

Ja zou inderdaad kunnen, maar ik dacht als iemand hier het zadel heeft kun je meteen over ervaringen met het zadel praten enzo :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:41

ja inderdaad, hoewel je je daar ook nog redelijk zou kunnen laten adviseren enzo.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:44

Daar heb je gelijk in. Ik ben er toevallig afgelopen weekend geweest voor iemand anders, omdat dat meisje een nieuw zadel wilt kopen. Maar die vrouw liet zadels zien van 1500 euro, dus ik vroeg later waarom ze niet de Baseline of Pagony liet zien, en toen zei ze, ik verkoop die zadels liever niet. Maargoed ik heb simpelweg het geld niet voor een duurder zadel!! Dus vandaar dat ik wel dingen over dit zadel zou willen weten. Dus hoop ik alsnog op iemand hier die dit zadel heeft :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:00

tja, ze zal eerder een fooitje van haar baas krijgen als ze een kieffer verkoopt dan als ze een huismerk verkoopt inderdaad... :+
veel succes met zoeken enzo!
ik vind het eigenlijk wel een mooi zadel hoor.
zeker voor die prijs.
is het ook echt leer of nagemaakt?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:22

ik heb een baseline thuis liggen maar gebruik hem eigenlijk nooit. zit is niet zo heel diep en ik heb ook geen dikke kniewrongen, maar kan ook een ander type hebben. en de kussen zijn zeker niet zo dik als dat ze op de foto lijken, dat is dus waar ik me ook in vergist had. ik hen ze nog extra moeten laten opvullen om ze mooi dik te krijgen. weet niet wat je onder korte zweetbladen verstaat... voor mijn zijn ze lekkere lengte. het ligt bij mij op een behoorlijk brede draver.
is trouwens wel echt leer en geen namaak.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 11:31

Elias; Tja dat zal het vast zijn haha :P
Ik vind het ook mooie zadels, al heb ik natuurlijk ook liever een zadel die je zo uit kan zoeken, maar helaas heb ik daar geen geld voor!

Bleu_kim; Kun je voor mij fotos maken van jouw Baseline zadel ??
Er zijn namelijk meerdere baseline zadels.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:19

elias schreef:
tja, ze zal eerder een fooitje van haar baas krijgen als ze een kieffer verkoopt dan als ze een huismerk verkoopt inderdaad... :+
veel succes met zoeken enzo!
ik vind het eigenlijk wel een mooi zadel hoor.
zeker voor die prijs.
is het ook echt leer of nagemaakt?

Dat denk ik juist niet. Over het algemeen is de marge op huisproducten veel groter dan op de A-merken.

Voor de TS. Als je niet zo veel aan een zadel kan uitgeven dan zou ik eerder voor een Wintec gaan. Vanwege de verwisselbare boom en je hebt een mogelijkheid tot luchtgevulde kussens.

De rede dat die mevrouw hemminder graag zal willen verkopen zal denk ik eerder met de kwaliteit te maken hebben.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:23

NatasjavE ; Ik vind de wintec zadels niet zo mooi. Maar welke bedoel je dan ? Want dat zadel van baseline kost 395 en de zadels van wintec zijn volgens mij allemaal een stuk duurder

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:43

ik heb er een van wintec op mn verzorgpony, vz, maar hij bevalt me helemaal niet, hij ligt wel goed enzo, maar ik vind het gewoon niet lekker zitten met dat kunstof, en hij is ook nog is lelijk.(mening)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:45

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:44

Elias, dat vind ik dus ook van de wintecs!

Flappie28; bedankt :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:06

Sharon89 schreef:
NatasjavE ; Ik vind de wintec zadels niet zo mooi. Maar welke bedoel je dan ? Want dat zadel van baseline kost 395 en de zadels van wintec zijn volgens mij allemaal een stuk duurder

Nee dat klopt....Ik vind ze ook minder mooi. Maar de pasvorm voor het paard is verreweg het belangrijkste. Als het zadel niet goed past kan je je paard echt kapot rijden.

Wintec zadels zijn inderdaad duurder maar zijn beter dan deze zadels. Ik zou zelfs nog meer geld uitgeven en een zadel laten aanmeten...maar goed wie ben ik.

Ik heb nu ook een zadel besteld wat ik optisch minder mooi vindt maar wel het beste is voor mijn paard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:08

elias schreef:
ik heb er een van wintec op mn verzorgpony, vz, maar hij bevalt me helemaal niet, hij ligt wel goed enzo, maar ik vind het gewoon niet lekker zitten met dat kunstof, en hij is ook nog is lelijk.(mening)

Je hebt ze ook met een leerlook en die zijn ook glad.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:11

Daar heb je ook gelijk in hoor, maar ik zoek dan liever even door naar een zadel die ik mooi en fijn vind en die ook goed ligt op me paard.
Maar weer even over me topic graag, ik hoop dat ik nog fotos krijg van blue_kim :)

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:22

Ik weet niet of dit hetzelfde zadel is, wat nu ook bij divoza in de aanbieding is? voor 183 euro? Dat was in ieder geval ook een baseline dressuur.

Ik ben twee weken geleden ook opzoek geweest naar een nieuw dressuurzadel.
Ik heb de baseline bekeken.. en eerlijk gezegd vond ik het een spuuglelijk ding. Verschrikkelijk lange zweetbladen en hele vreemde kniewrongen.

Mijn vriendin ( werkt bij divoza ) en vertelde dat er wel meerdere klachten waren binnen gekomen over de baseline zadels. Het leer moet net als karton zijn.

Ik heb zelf een tweede hands Wintec 500 dressuurzadel gekocht. En ik ben er werkelijk waar super verliefd op!

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:24

Toevallig heb ik het hier laatst met een vriendin van me over gehad. De Baselines schijnen wel gewoon goede bomen te hebben (stuk beter dan de Pagony en Rossner), alleen is de kwaliteit van het leer een stuk minder. Met een beetje goed zoeken vind je denk ik nog wel een mooi 2e hands A-merk voor 400 euro :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:45

Precies...ik heb net mijn Hulsebos verkocht voor die prijs :D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 09:45

Shariff_ ; Dat zadel die in de aanbieding is is het niet, want die heb ik nu. En ik vind dat zadel helemaal niet spuuglelijk, de zweetbladen zijn wel wat lang, maar niet lelijk opzich. En dat het leer net karton lijkt is helemaal geklets, het zadel is gewoon zacht.

Bellisimo ; Ik heb al van iemand een adresje gekregen waar je 2dehands zadels kan kopen, dus daar ga ik binnekort kijken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:52

Beter goed en passend tweedehands, dan mindere kwaliteit en nieuw.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:25

@ TS, ik ga nu een weekje op vakantie dus kan geen foto's maken. weet niet of je geduld hebt tot eind van volgende week :P maar zit ff te snuffellen, op divoza, het kan zijn dat ik het zelfde zadel hebt als die jij nu hebt. heb geen idee eigenlijk want heb er al maanden niet naar om gekeken. maar als je interesse hebt dan wil ik nog wel ff een foto maken en dan stuur ik je die volgende week toe.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 14:42

Lotte1990 schreef:
Beter goed en passend tweedehands, dan mindere kwaliteit en nieuw.

Ik hoef ook niet perse een nieuwe hoor...

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 14:44

blue_kim schreef:
@ TS, ik ga nu een weekje op vakantie dus kan geen foto's maken. weet niet of je geduld hebt tot eind van volgende week :P maar zit ff te snuffellen, op divoza, het kan zijn dat ik het zelfde zadel hebt als die jij nu hebt. heb geen idee eigenlijk want heb er al maanden niet naar om gekeken. maar als je interesse hebt dan wil ik nog wel ff een foto maken en dan stuur ik je die volgende week toe.

Uhms.. nou hoeft nu nog niet perse, ik heb waarschijnlijk al een adresje waar ik een goed 2de hands zadel kan kopen.
Dus als ik nog fotos van je wil dan hoor je dat wel van me, goed ? :)
Fijne vakantie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:47

Ik heb 'm in het echt gezien, maar om eerlijk te zijn dacht ik al op drie meter afstand: 'Prutkwaliteit'. :=
Ik zou dan liever even verder zoeken naar een ander goedkoop zadeltje. :j
Een Wintec? Of een KR?