Eskadron Pony 1? Gelijk aan HH shet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eva___

Eskadron Pony 1? Gelijk aan HH shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:15

Hallo,

De nieuwe collecties zijn er dus met andere woorden: we moeten weer nieuwe dingetjes aanschaffen *D !
Nu wil ik al een tijdje een halster van eskadron voor mijn 4 jarige shet (+/- 95cm maar een groot hoofd). Het enige wat mij tegenhoud is de maat. Ik ben bang dat deze wat te groot zal zijn. Ik zou dan de P1 nemen want P2 zal niet passen aangezien deze overeenkomt met de gewone maat pony!
Normaal gezien draagt mijn pony altijd shet-halsters bv van BR of HH,deze passen namelijk perfect.

Nu is mijn vraag: gaat dit passen of niet? Kan ik misschien nog gaatjes bijsteken? Ik wil het namelijk zeker weten wat ik ga deze waarschijnlijk via internet moeten kopen wegens die kleine maat en deze verkopen ze niet in de paardenwinkel :)

Alvast bedankt
groetjes Eva

Steff1988

Re: Eskadron Pony 1? Gelijk aan HH shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:17

Ik denk dat het gaat passen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:13

Hier ben ik ook erg benieuwd naar!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:42

Niemand ervaring? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:58

Denk dat dat wel gaat passen hoor!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:14

Twijfelachtig.

Ik heb een Eskadron halster voor mijn shetlander van 103 met normaal hoofd en die zit vrij ruim. Eigenlijk zelfs te ruim.

Maar mogelijk is het ook afhankelijk van welk model halster, de mijne is zowel bij neus als bij kopstuk verstelbaar door middel van gewone gespen.

Bij mijn shet passen de HH en BR halsters overigens ook perfect.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:18

shetlandfan schreef:
Twijfelachtig.

Ik heb een Eskadron halster voor mijn shetlander van 103 met normaal hoofd en die zit vrij ruim. Eigenlijk zelfs te ruim.

Maar mogelijk is het ook afhankelijk van welk model halster, de mijne is zowel bij neus als bij kopstuk verstelbaar door middel van gewone gespen.

Bij mijn shet passen de HH en BR halsters overigens ook perfect.

Ik zou die van de nici collectie nemen!
Zouden er eventueel gaatjes bijgestoken kunnen worden?

Tzou jammer zijn moest het niet gaan natuurlijk :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:11

*neemt haar eskadron P1*
Volgens mij zal hij wel passen, zeker op een shet met groot hoofd. Ik had hem op een welsh met klein hoofd en daar paste hij ook netjes op. Op mn eigen welsh, die eigelijk enkel de veulenhalsters (oa van HH) past is hij nog te ruim, het bakstuk dan voornamelijk. maar haar hoofdje is ook echt klein. daar is soms een maat shet al te groot op. :)
gewoon doen dus. gaatjes aan de neusriem kun je bijprikken, aan het kopstuk minder aangezien ze onderlegd zijn, en je daar dan door zou moeten prikken, wat niet zo goed lukt.
Maar gewoon doen, zal wel passen, zo klein meten ze nu ook weer niet, en ook niet zo groot. Ik had vroeger op een gewone D-pony een cob maat, pony is dus echt voor B-C pony en hun maatje P1 is eigelijk de shetty maat.
Is de collectie al in de winkels?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:38

Ik denk van niet Ines,Allesinds ik ga hem kopen via de online-shop want in horsecenter hebben ze geen kleine maten,en om dat te bestellen...Wat ik wel ga doen na deze reacties!

Bedankt voor je reactie ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:37

via tvliegend peerd kun je ook alles bestellen hoor. Heb het dekje daar besteld vandaag.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:29

IK denk dat het niet zal passen, want ze vallen best wel ruim. IK heb een appaloosa van 95 cm en heb zo'n halster en deze valt veel ruimer als een hh shet. En blijf bij hh of br.