Staartriem bij ronde Friese merrie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara15

Staartriem bij ronde Friese merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 10:52

Sinds afgelopen dinsdag heb ik een 13 jarige Friesche merrie genaamd Megan gekocht.

Het is een geweldig lief paardje, maar je merkt dat er erg weinig mee gedaan is. Ze wil niet op de hoefslag lopen en vind het ook erg lastig om te longeren. ik vind het opzich wel leuk, aangezien ik zo heel veel kan leren en ik ga ook goede begeleiding nemen. nu is mijn paard wel nogal aan de dikke kant, zegmaar echt tonnetje rond.

Het si zo erg dat het zadel er gewoon niet op kan blijven liggen zonder rond te draaien. nu heeft een vriendin mij aangeraden om een staart riem te kopen. zal dit werken?
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 13-09-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt en graag hoofdletters gebruiken!

Kyr_

Re: Tonnetje rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:05

ik denk dat je het gewoon moet proberen?

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:34

oke staartriem helpt dus absoluut niet mensen nog tips?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:20

Als 1e gefeliciteerd :) spannend hoor, een nieuw paard :)

Het zadel past niet omdat ze zo rond is zeg je..maar is dat met elk ander zadel ook zo? Mss past het zadel nl sowiezo niet op haar?
Een banaansingel wil nog wel eens helpen, niet heel goed, maar wel wat beter..Soms heeft een zadel 3 stoten, wat makkelijker is voor ronde paarden, dan singel je m aan bij de laatste stoot ook, zodat de singel niet naar voren kan trekken (of het zadel, wat toch vaak wel gebeurd)..weet niet of jij ook 3 stoten hebt?
...en anders het rijden even laten voor wat het is, lekker longeren, veel wandelen, laten afvallen eerst..zo leer je dr ook nog eens goed kennen en in no time zal ze afvallen (als je dr niet hetzelfde blijft voeren als dat ze kreeg)..en wellicht dat het zadel dan beter past? Zou er sowiezo iemand met verstand van naar laten kijken, goed passend zadel is erg belangrijk.

Veel geluk met je meisje!

TeeGee

Re: Staartriem bij ronde Friese merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:16

PP > HAR

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:03

Tenzij je paard extreem overbouwd is en/of je in een heuvelachtig gebied woont heeft een staartriem GEEN nut. Mijn paard is ook rond, met weinig schoft, mijn zadel schuift niet meer naar voren sinds ik een banaansingel gebruik. Voor zijwaarts schuiven heb je meer aan een antislipmatje. Succes!

Anneliees_

Re: Staartriem bij ronde Friese merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:18

Zadelpasser laten komen ?