Zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 21:59

Het is een ware ramp! Ik heb alle zadelpassers in de regio al wel gehad en ik heb dan nu een nieuwe Kieffer Europe! Gepast op mijn 3.5 jarige en hij ligt goed..maar dan nu het probleem; het zadel glijd als ik op wil stappen..hij sluit verder perfect aan maar ze is erg rond en heeft bijna geen schoft..Ik heb er nu een singel aan met elastiek..en een gewoon dekje van HH

Paard is trouwens net zadelmak dus verder nog vrij arm in de bespiering

Hebben jullie ideeen?

Liselot

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:05

als een zadel glijd lijkt het mij toch dat het niet goed past, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

heb je heleen klumper al langs gehad?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 22:10

Ik heb Ton Koenderink erbij gehad en de laatste keer Walter..Walter heeft er wel 10 zadels op gehad en deze lag goed en ik ga er vanuit dat hij er toch echt verstand van heeft..Paard heeft natuurlijk totaal geen bespiering en geen schoft waardoor het zadel makkelijk schuift..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 06:40

Voor mijn fjordenmerrie (= ook rond en zonder schoft) heb ik een massimo. Die heeft een singelstoot ver naar voren waardoor de singel netjes in het kuiltje achter de elleboog komt te liggen zonder het zadel scheef te trekken. Verder zijn de massimo's heel geschikt voor paarden zonder schoft. Esther van Green Distance heeft een leenservice. Zo kun je ook over een wat langere tijd kijken of het zadel wat voor je is.

Een andere optie kan zijn een Black Country zadel. Die wordt op maat gemaakt en dat moet dus zeker passen.

Als ik de Wowliefhebbers mag geloven zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Dan ben je wel voor een heel paardenleven klaar doordat alles te vervangen is.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:05

Als je zadel goed ligt, zou ik opstappen met een krukje (sowieso beter voor je zadel en je paard) en de elastische singel vervangen door een zonder elastiek. Voor mijn paard werkt een elastische singel ook niet. Ik heb trouwens een Wow en een rond paard en ook dat zadel glijdt weg. Dat hoeft dus niets te zeggen over de pasvorm van je zadel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:08

Mijn massimo schuift ook niet tot bijna niet met opstappen, wanneer ze goed is aangesingelt en op haar goede gewicht zit. Nu ze te dik is en het zadel wat te klein schuift het al een stuk meer. Bovendien helpt een goede singel ook, met een katoenen singel schuift het meer dan met mijn leren singel.
De reden dat mijn zadel soms nog wel schuift is omdat ze zelf nog scheef is in de rug, dan schuift hij in galop opzij, maar dat is te overzien :+
Een krukje is sowieso altijd aan te raden :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:11

Een rond paard, zal vaak moeite hebben met een goed passend zadel.
Ik singel extra aan met opstappen, en zodra ik erop zit, doe ik hem weer 1 gaatje losser ;)
even voor het opstappen wat meer stevigheid.

hebben een aangepast zadel, en nog schuift het met opstappen, omdat het paard zo breed en rond is.

jammer maar helaas.
Tijdens het rijden, met lossere singel ligt het prima :)

opstappen met ene krukje, idd altijd aan te raden! :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 10:52

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens een andere singel proberen (zonder elastiek) en met een krukje op gaan stappen! Mocht dat geen uitkomst bieden ga ik maar weer terug met het zadel en kijken wat hij er van zegt :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:33

och nou dit klinkt bijna als mijn paard. Weinig schoft rond geribt.
Zadel schoof niet opzij maar naar voren.

Ik heb nu een WoW besteld.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:37

singel doen zonder elastiek!!!

ik had precies hetzelfde komt omdat op het moment je erop gaat elastiek uitrekt!

1 zonder nemen heb je dat niet!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:17

Voor opzijschuivende zadels werken antislippads heel goed. Dat het zadel schuift hoeft overigens niet met wel of niet passen te maken te hebben, op ronde paarden met weinig schoft glijdt de boel nou eenmaal eerder. Met zo'n antislipgeval onder je zadel (als je met sjabrak rijdt: onder je sjabrak) is het vast en zeker verholpen. Hoef je je paard ook niet meer de adem af te snijden met een singel zonder elastiek ;)

JaleesaDeje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:20

Als het zadel verder goed ligt zal ik anders een andere singel er op doen. elastiek rekt natuurlijk mee

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 06:46

Maar is voor het paard wel heel prettigtijdens het rijden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:26

Schuift hij tijdens het rijden niet?
Singel zou ik idd vervangen, en misschien een dekje met antislip, of een antislipmatje eronder?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:20

Paard heeft nog niet onder dit zadel gelopen met een ruiter op haar rug. Ze heeft wel met dit zadel aan de longeerlijn gelopen en flink lopen bokken, zadel bleef netjes liggen en klapperde niet! Ik zal eens kijken of ik er vandaag op kan komen met een andere singel en of het zadel dan ook netjes blijft liggen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 20:25

Vandaag paard gereden met het zadel en een singel zonder elastiek, bleef super liggen :D Dankjewel voor jullie reacties!