Mijn wedstrijd shabrak is erg dun en mijn paard
heeft nogal een gevoelige rug, zou het helpen
om een onderlegger (soort gelpad) onder mijn
shabrak te doen, zou dat beter zijn
?. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
?. hestejente schreef:Laat het zadel aanpassen zodat het goed ligt en zit niet zo te bonken op die pony, dan zal ze ineens een stuk minder last hebben van haar rug. Verder is het natuurlijk ook nog een optie om er eens een chiropractor naar te laten kijken. Een bontje helpt niet echt voor gevoelige ruggen, het maakt alleen dat het zadel minder goed past, wat weer pijn doet, en waar de rug dan weer gevoeliger van wordt.
hestejente schreef:Als de huid gevoelig is, zou de pony dan ook niet last hebben van de singel?
Verder verwacht ik juist dat het er wél bij staat als het zadel onlangs is nagekeken. Ik wil graag weten wat iemand al heeft gedaan om het probleem op te lossen, dat lees ik nergens, en er dan maar een bontje tussen vrotten vind ik GEEN oplossing. Eerst uitzoeken wat het probleem is, en dan een goede oplossing zoeken. hestejente schreef:Zijn zadelVerder verwacht ik juist dat het er wél bij staat als het zadel onlangs is nagekeken. Ik wil graag weten wat iemand al heeft gedaan om het probleem op te lossen, dat lees ik nergens, en er dan maar een bontje tussen vrotten vind ik GEEN oplossing. Eerst uitzoeken wat het probleem is, en dan een goede oplossing zoeken.
Dus: TS, heb je al een GOEDE zadelpasser bij je zadel gehad?
.
.
. FriesWytske schreef:Ik heb er zelf ook een bontje onderliggen. Dus direct op de rug. Dit op advies van dierenarts, zadelmaker, fysio, etcetera.