Wat voor veelzijdigheidszadel, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Wat voor veelzijdigheidszadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 13:46

Omdat mijn butget het niet toelaat om 2 zadels aan te schaffen, ben ik op zoek naar een veelzijdigheidszadel.
IK ben een dressuurzadel gewend en ik vind dat in een gewoon vz-zadel de ruiterhouding toch minder mooi is.
Nou zat ik te denken aan een vz-zadel richting dressuur, maar ik wil ook graag weer het springen oppakken.
Is een B parcour te doen met zo'n zadel?
Verder had ik een Stubben Scandica of een kentaur in mn hoofd.
Maar ik las dat de kentaurs van kalfsleer zijn en heb mn bedenkingen over de levensduur.
Wie heeft tips of ervaringen?

lisaPrinces

Re: Wat voor veelzijdigheidszadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:20

hoi,
iik rij zelf mijn hele leven al op een veelzijdigd zadelmaar ook op en dressuur zadel
met springen is het alleen erg belangrijk dat je beugels goed kort zitten en verder lukt een b-parcour prima en je houding, als je bent helemaal gewend bent aan eeen vz-zadel blijft hij wel mooi alleen je minder steun aan je benen dus kan je het beste een vz-zadel nemen dat een beetje naar dressuur nijgt (met wronge nzoals dat heet geloof ik)

Destino

Re: Wat voor veelzijdigheidszadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:21

Ik heb een kieffer VZH zadel! In mijn profiel staan er foto's van. Voor dressuur vind ik het wat minder rijden, maar met springen kan het goed!