Pad onder startrekk (engelse modelen) ervaringen/meningen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Pad onder startrekk (engelse modelen) ervaringen/meningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 10:50

Ik vroeg me af of jullie speciale boomloospads onder de startrekk VZH/dressuur gebruiken, of een standaard dekje. De panelen lijken me namelijk de ruggengraatvrijheid wel te geven, en volgens iemand die ik ken met zo'n zadel belemmeren de haf/grandeurpads de pasvorm van het zadel. Ik ben hier dus best wel in geïnteresseerd, en zou het wel leuk vinden om eens te weten hoe anderen het nu aanpakken.

Overigens gebruikt de desbetreffende combinatie dit zadel nu al bijna 2 jaar met gewone dekjes, en het paard lijkt er geen hinder van te hebben ondervonden. Er wordt lichtgereden en gesprongen op het zadel.

Mirel

Re: Pad onder startrekk (engelse modelen) ervaringen/meningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:08

Hoi,

Ik gebruik onder mijn zadel (startrekk) gewoon normale dekjes. Het zadel is namelijk stevig genoeg van materiaal en ik heb begrepen dat je het best zo min mogelijk onder je zadel kan doen.

Groetjes
Mirella

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 15:14

hmhm, dat zegt zei ook. Heb je dat plaatje er dan wel in zitten ivm lichtrijden?

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:24

Ja, er zit een kunststof plaatje op de plek waar de beugelriemen aan het zadel zitten.